امروزه Roku بزرگترین پخش کننده تلویزیون متصل است.
همین هفته، این شرکت گزارش داد که در سه ماهه اول سال 1.6 میلیون حساب فعال اضافه کرده است که در مجموع به 71.6 میلیون حساب فعال رسیده است. ساعات پخش جریانی نیز به 25.1 میلیارد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 4.2 میلیارد افزایش داشت. به طور کلی، داده های Roku نشان می دهد که 50٪ از همه برداشت های AVOD روی پلت فرم خودش اتفاق می افتد.
اما فقط هشت سال پیش، کسب و کار تبلیغاتی میلیارد دلاری این شرکت با هفت کارمند شروع شد که در یک دفتر کوچک در بالای یک اسلیپی در خیابان 34 کار می کردند.
اگرچه کسب و کار فروش تبلیغات این شرکت در نهایت با هر شرکت هلدینگ بزرگ معامله میکند و حضور قدرتمندی در پیشرو دارد و به اکثر برندهای فورچون 500 خدمات ارائه میدهد، اما به راحتی انجام نشد.
Adweek با سه مدیری که از ابتدا در زمین بوده اند به گفتگو نشست تا یاد بگیرد که Roku چگونه به نیمی از خانه های باند پهن در ایالات متحده راه یافته و به کالایی داغ برای مارک ها و بازاریابان تبدیل شده است.
خاستگاه فروتن
Roku که در سال 2002 توسط آنتونی وود تأسیس شد، قبل از اینکه مفهومی وجود داشته باشد، شروع به ایجاد انقلابی در استریمینگ کرد. اما برای رسیدن به آن نیاز به کمک دلارهای تبلیغاتی داشت.
این شرکت اولین ماههای کسبوکار تبلیغاتی نوپای خود را صرف آموزش بازار کرد، که بیشتر آنها پخش جریانی را یک مد گذرا میدانستند. در واقع، یکی از شرکای احتمالی فکر می کرد که تیم در Sushi Roku – یک رستوران معروف ژاپنی کار می کند.
آلیسون لوین، اولین استخدامکننده فروش آگهی Roku، پس از تجربه فروش تلویزیون متصل در Tremor (اکنون Unruly) برای مارکهایی مانند صفحهنمایشهای خانگی سامسونگ و الجی، به این شرکت پیوست.
لوین گفت: «ما مدام میدیدیم که تلویزیون متصل بهتر از رایانه رومیزی، بهتر از تلفن همراه عمل میکند، و از دیدگاه برند، مخاطبان در حال رشد بودند. “اما هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کرد.”
Roku با لوین در مورد نقش توسعه کسب و کار که برای افزودن موجودی و کانال طراحی شده بود تماس گرفت، اما هیچ تیم فروش وجود نداشت. پس از رد اولیه پیشنهاد، لوین درست قبل از اینکه Roku اولین همکاری خود را با Nielsen اعلام کرد تا پیشنهاد رتبهبندی تبلیغات دیجیتال خود را به پلتفرم ارائه دهد، به آن ملحق شد.
دن رابینز در Nielsen این معامله را رهبری کرد و در نهایت خود به Roku پیوست و معاون بازاریابی و راه حل های شریک آن شد.
لوین اولین دفتر فروش تبلیغات را «تقریباً مانند یک خانه کوچک» توصیف کرد، به این معنی که این یک محیط مشارکتی بود که در آن هفت کارمند به نوبت زبالهها را بیرون میآوردند.