مدیر ارشد داده Salesforce در مورد تنوع، نویسنده شدن و کمک به سایر پذیرفته شدگان

در سال 2008، سیستم مالی جهانی به هم ریخته بود. سقوط سرگیجه‌آور بازار سهام وال استریت را به زانو درآورده بود.

سال ها بعد، در سال 2014، طنین رکود بزرگ هنوز در دیوارهای ولز فارگو احساس می شد. تنظیم کننده بانکداری جهانی کمیته بازل در نظارت بانکی (BCBS) مقررات 239 را برای بهبود مدیریت ریسک و فرآیندهای تصمیم گیری در بانک های بزرگ معرفی کرد.

وندی بچلدر، مدیر ارشد داده‌های فعلی Salesforce، در آن زمان مدیریت دفتر داده‌های بخش ریسک شرکت در Wells Fargo را بر عهده داشت و وظیفه پیروی از مقررات را بر عهده داشت.

او به Adweek گفت: «هجده ماه طول کشید تا ما مطابقت کنیم. ما باید به این فکر کنیم که چه گزارش‌هایی مهم هستند، کدام گزارش‌های ریسک به دست تنظیم‌کننده‌ها و کدام به هیئت مدیره می‌رسد.»

این تجربه منجر به این شد که بچلدر در سال 2017 به عنوان مدیر ارشد داده ولز فارگو انتخاب شود، هر چند که این کار ساده نبود.

من در آن زمان با سندروم فریبنده زیادی مواجه شدم زیرا در فضای داده جدید بودم [at Wells Fargo]،” او گفت.

در حال حاضر در Salesforce، تجربه Batchelder او را آماده کرده است تا شرکت را برای رشد شیوه‌های مدیریت داده‌اش، از جمله درک نوع داده‌هایی که شرکت در اختیار دارد، کجا آن داده‌ها و نحوه طبقه‌بندی آن‌ها راهنمایی کند.

در حال حاضر، Salesforce شرکتی است با درآمد 26.49 میلیارد دلاری در سال 2022، و در حال ایجاد شالوده برای ساختار گردش کار مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شامل Einstein GPT، یک ابزار هوش مصنوعی مولد مشابه ChatGPT، ابزار انبار آن به نام Data Cloud، که قبلا به نام Genie شناخته می‌شد، و Flow، ابزار گردش کار آن است. این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که بازوی سرمایه گذاری جهانی این شرکت، Salesforce Venture، یک صندوق هوش مصنوعی مولد 250 میلیون دلاری را برای تقویت اکوسیستم استارت آپی راه اندازی کرد.

Batchelder که عمدتاً از راه دور از خانه خود در آیووا کار می کند، گفتگوهای مدیریت داده با سهامداران مختلف شرکت، از جمله تیم های فروش، بازاریابی و محصول را برگزار می کند.

او گفت: “من همچنین این فرصت را دارم که با برخی از مشتریان خود ملاقات کنم.” “چند نفر از آنها افسران ارشد داده هستند زیرا ما مالک آن هستیم [data analytics platform] تابلو. و می‌توانم مکالمات CDO به CDO داشته باشم.”