این لایحه جدید حفظ حریم خصوصی به مردم تگزاس اجازه می دهد از تبلیغات هدفمند خودداری کنند

این هفته، تگزاس دهمین ایالت و پنجمین ایالت در سال جاری شد که لایحه حریم خصوصی مصرف کنندگان را تصویب کرد که به ساکنان این ایالت کنترل بیشتری بر داده های خود می دهد.

تگزاس با جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر به عنوان دومین ایالت بزرگ پس از کالیفرنیا برای تصویب لایحه ای از این نوع ظاهر خواهد شد.

در صورت تصویب قانون، قانون حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های تگزاس (SB 4) در جولای سال آینده اجرایی خواهد شد.

ایالت های دیگر، از جمله ماساچوست و نیویورک، در حال تقلید از لایحه فدرال حفظ حریم خصوصی هستند که سال گذشته در کنگره متوقف شد. اما مجموعه قوانین موجود در سطح ایالتی چالش های انطباق گسترده و هزینه های اضافی را برای بازاریابان ایجاد می کند. در همین حال، تعداد درخواست‌های افراد برای تغییر یا حذف داده‌های نگهداری شده توسط شرکت‌ها در حال افزایش است و توانایی بازاریابان برای استفاده از داده‌ها برای هدف‌یابی تبلیغات خاص را محدودتر می‌کند.

با این حال، برای تگزاس، این لایحه در مورد مشاغلی که این قانون برای آنها قابل اجرا است چندان مشخص نیست و باعث عدم وضوح برای سازمان ها می شود، علیرغم اینکه یک پیروزی برای حقوق حریم خصوصی داده افراد است.

این لایحه به ساکنان تگزاس اجازه می‌دهد تا از تبلیغات هدفمند در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها همراه با فروش داده‌های شخصی خود صرف نظر کنند، مگر اینکه توسط فرماندار جمهوری‌خواه، گرگ ابوت وتو شود. در صورتی که افراد ابزارها را در مرورگر یا برنامه افزودنی مرورگر فعال کنند، شرکت‌ها بر اساس قانون ملزم به رعایت سیگنال‌های انصراف جهانی هستند. تگزاس در کنار کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات و مونتانا به پنجمین ایالتی تبدیل خواهد شد که امسال اجازه انصراف را می دهد.

SB 4 که عمدتاً از لایحه حریم خصوصی ویرجینیا الگوبرداری شده است، برای شرکت‌هایی اعمال می‌شود که در تگزاس تجارت می‌کنند یا محصول یا خدماتی را تولید می‌کنند که توسط ساکنان تگزاس مصرف می‌شود، که می‌توانند اطلاعات شخصی را پردازش یا درگیر فروش کنند.

صورت‌حساب‌های قبلی از سایر ایالت‌ها معمولاً آستانه‌ای برای اعمال قانون مشخص می‌کنند، مانند تعداد داده‌های شخصی افراد که یک کسب‌وکار جمع‌آوری می‌کند یا درآمد آنها. با این حال، لایحه تگزاس این مشخصات را ردیابی نمی کند و تشخیص اینکه این قانون برای چه کسانی اعمال می شود دشوار است.

Anokhy Desai، همکار Westin در انجمن بین‌المللی حرفه‌ای‌های حفظ حریم خصوصی، گفت: فقدان این مشخصات به این معنی است که «کسب‌وکارها راه ساده‌تری برای تعیین اینکه آیا تحت پوشش این قانون هستند یا نه، خواهند داشت.