میکروپلاستیک ها همه جا هستند. این برای سیستم ایمنی بدن ما چه معنایی دارد؟

در اینجا، تکه‌های پلاستیک می‌توانند انواع مختلفی از باکتری‌ها را جمع‌آوری کنند که به سطوح آن‌ها می‌چسبند. پرندگان دریایی که آنها را می بلعند نه تنها در نهایت شکم پر از پلاستیک دارند – که می تواند منجر به گرسنگی آنها شود – بلکه با انواع باکتری هایی آشنا می شوند که در غیر این صورت با آنها مواجه نمی شدند. به نظر می رسد که میکروبیوم روده آنها را مختل می کند.

نگرانی های مشابهی برای انسان ها وجود دارد. این تکه های ریز پلاستیک که در سرتاسر جهان شناور و پرواز می کنند، می توانند مانند یک «اسب تروا» عمل کنند و باکتری های مضر مقاوم به دارو و ژن های آنها را معرفی کنند، همانطور که برخی از محققان بیان می کنند.

این یک فکر عمیقا ناراحت کننده است. همانطور که تحقیقات در حال انجام است، امیدواریم که ما نه تنها یاد بگیریم که میکروپلاستیک ها با ما چه می کنند، بلکه چگونه می توانیم با این مشکل مقابله کنیم.

ادامه مطلب را از آرشیو Tech Review بخوانید

خیلی ساده انگارانه است که بگوییم باید همه پلاستیک ها را ممنوع کنیم. اما همانطور که همکارم کیسی کرونهارت در مقاله‌ای که سال گذشته منتشر شد اشاره کرد، می‌توانیم روش بازیافت آن را متحول کنیم.

ما می توانیم از فاضلاب برای ردیابی افزایش باکتری های مقاوم به ضد میکروبی استفاده کنیم. همانطور که در نسخه قبلی چکاپ نوشتم. در این مرحله، ما به تمام کمک هایی که می توانیم دریافت کنیم نیاز داریم…

… به همین دلیل است که دانشمندان در حال بررسی امکان استفاده از ویروس‌های کوچک برای درمان عفونت‌های باکتریایی مقاوم به دارو هستند. فاژها حدود 100 سال پیش کشف شدند و قرار است بازگردند!

سیستم ایمنی بدن ما فوق العاده پیچیده است. و مسائل جنسی: تفاوت های مهمی بین سیستم ایمنی مردان و زنان وجود دارد، همانطور که ساندیپ راویندران در این ویژگی نوشت که در شماره مجله ما در مورد جنسیت منتشر شد.