هزینه تبلیغات جهانی در حال افزایش است، اما رشد دیجیتال در حال کاهش است

انتظار می‌رود که هزینه‌های تبلیغاتی در سال جاری در سطح جهانی رشد کند و تورم آن را به 727.9 میلیارد دلار برساند و از هر 5 دلار، 3 دلار در سه سال آینده به کانال‌های دیجیتال اختصاص یابد. با این حال، طبق آخرین پیش‌بینی جهانی دوسالانه دنتسو، هزینه‌های دیجیتال احتمالاً در آینده به رشد تک رقمی کاهش می‌یابد.

دنتسو پیش‌بینی می‌کند امسال 3.3 درصد افزایش سرمایه‌گذاری در تبلیغات در سطح جهان را افزایش دهد – 23 میلیارد دلار نسبت به سال 2022 – به دنبال آن افزایش بیشتر 4.7 درصدی در سال 2024 و 3.8 درصدی در سال 2025. پیش‌بینی رشد نسبت به گزارش دسامبر گذشته 0.2 درصد کاهش یافته است. به عوامل کلان اقتصادی

پیش‌بینی‌ها برای 58 بازار از جمله آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، و آسیا-اقیانوسیه در حوزه دیجیتال، تلویزیون، چاپ، خارج از خانه، صدا و سینما ارائه شده است.

گذاشتن ترمز

پیش‌بینی قبلی از Dentsu نشان داد که پس از یک دوره رکورد هزینه، بخش تبلیغات امسال شاهد کاهش سرعت خواهد بود و در سال 2024 انتظار می‌رود دوباره سرعت آن به 762.5 میلیارد دلار برسد که بخشی از آن به دلیل المپیک و پارالمپیک پاریس، مسابقات قهرمانی اروپا یوفا است. و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ما همچنان انتظار داریم که هزینه های تبلیغاتی جهانی با وجود عدم اطمینان اقتصادی افزایش یابد.

پیتر هویجبوم، مدیر عامل رسانه بین المللی دنتسو

هزینه تبلیغات دیجیتال امسال به 424.2 میلیارد دلار افزایش می یابد و 58.3٪ از کل هزینه تبلیغات را تشکیل می دهد که در سال 2024 به 59.1٪ افزایش می یابد. در حالی که هزینه تبلیغات دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه می دهد، انتظار می رود با سرعت کمتری، امسال 7.8٪ باشد.

کانال‌های دیجیتالی نوظهور مانند رسانه‌های خرده‌فروشی و تلویزیون متصل همچنان در تقاضای بالا باقی خواهند ماند، در حالی که خرید برنامه‌ای نیز 14.4 درصد افزایش می‌یابد تا به 71.4 درصد از هزینه دیجیتال در سال 2023 برسد.

پیتر هوی‌بوم، مدیر عامل رسانه‌های بین‌المللی دنتسو، در افشای آخرین پیش‌بینی، گفت: «سال‌ها است که شاهد چرخش صنعت به سمت دیجیتال بوده‌ایم، بیش از دو برابر سرمایه‌گذاری در پنج سال گذشته تا حدی به لطف پتانسیل تقریباً نامحدود برای دستیابی به آن. ، درگیر و به مصرف کنندگان فردی بفروشد. این یکی از محرک‌های بزرگ برای رشد بوده است، اما با بودجه‌های بازاریابی محدودی که برای برندها در دسترس است – واضح است که اکنون در کنار کانال‌های سنتی‌تر، شروع به رسیدن به نقطه بلوغ دیجیتالی در ترکیب کمپین کرده‌ایم.

او افزود که بازارهایی مانند هند که دیجیتال هنوز در «دوران نوجوانی» خود بود، همچنان شاهد رشد سریع هزینه‌ها خواهند بود. نوآوری‌های فناوری و پلت‌فرم، در کنار کانال‌های جدید و تغییر رفتارهای برنامه‌ریزی، به این معنی است که سرمایه‌گذاری دیجیتال همچنان شاهد «رشد مداوم» در سراسر جهان خواهد بود.