چگونه EA Sports پس از تقسیم فیفا، یک نام تجاری جدید ایجاد می کند

این یک دوره جدید برای نسل های طرفداران فوتبال و بازی است. سال گذشته، ناشر EA Sports از فیفا، نهاد حاکم جهانی فوتبال جدا شد و به قرارداد سه دهه مجوز پایان داد. این جدایی به این معنی است که یکی از محبوب ترین و ماندگارترین فرنچایزهای بازی دیگر نمی تواند خود را فیفا بنامد و از امسال به EA Sports FC تغییر نام داده است.

برای EA، این یک چالش بازاریابی مهم است – زیرا در حالی که عنوان FIFA در همه جا وجود دارد، بازیکنان ممکن است کمتر با نام ناشر آشنا باشند. در حال حاضر، EA هویت جدید خود را برای طرفداران پرده برداری کرده است و در تلاش است تا جایگاه خود را در تار و پود فوتبال محکم کند، زیرا وارد یک دوره حیاتی برای این برند می شود.

دیوید جکسون، معاون برند در EA Sports FC، به Adweek گفت: «ما مسئولیت بزرگی را احساس کردیم که یکی از بزرگترین ویژگی‌های سرگرمی‌های ورزشی را به طور مؤثر تغییر نام دهیم – این کار بدی نیست.

EA Sports انتقال خود را اینگونه خلاصه می کند: در حال تبدیل شدن به یک محصول بازی ویدیویی با پشتیبانی جهانی است. [soccer] به جهانی [soccer] به گفته جکسون، پلتفرمی که توسط چندین بازی ویدیویی طراحی شده است. این یکی از دلایلی است که ما تصمیم گرفتیم مسیر خود و برند خودمان را بسازیم.

EA هنوز بیش از 300 شریک دارای مجوز دارد و به بیش از 19000 ورزشکار در 700 تیم و 30 لیگ دسترسی دارد. جکسون گفت، اما با تغییر نام، “سرگردانی مصرف کننده قابل درک است – فیفا برای چندین دهه مترادف با این بازی بوده است.”

“پنهان در دید آشکار”

فرآیند تغییر نام تجاری حدود 18 ماه پیش زمانی که EA با کسب و کار رسانه های ورزشی Copa90 مشورت کرد، آغاز شد. یکی از حقایقی که آنها کشف کردند این بود که بازی «یکی از آن ویژگی‌های نسلی است، مانند Marvels یا Star Wars جهان. او در آن فضای کمیاب قرار دارد، جایی که والدین ممکن است با بچه های خود بازی کنند یا خواهر و برادرها با یکدیگر بازی کنند.

سپس EA آژانس Uncommon Creative Studio مستقر در لندن را برای توسعه هویت برند و لوگوی جدید خود استخدام کرد. در خلاصه ای که EA برای Uncommon منتشر کرد، این خط به سمت تیم خلاق پرید:[Soccer] رنگ‌های زیادی دارد اما اشکال بسیار کمی دارد.»

تصویر
EA Sports می خواهد جایگاه خود را در تار و پود فوتبال مستحکم کند