چگونه «گاراژ» Cadbury به یکی از مؤثرترین تبلیغات سال تبدیل شد؟

برای سال‌ها، تیم بازاریابی Cadbury تحت تأثیر موفقیت کمپین نمادین خود “Gorilla” بود. پس از موفقیت در آن نقطه در سال 2007، که در آن یک گوریل در حال نواختن درامز فیل کالینز In the Air Tonight، برند Mondelez بیش از یک دهه برای تکرار این شاهکار تلاش کرد.

این امر منجر به کمپین‌های خلاقانه متعددی شد که در آن اشیاء بی‌جان به طور ناگهانی با آهنگی شاد و آشنا، از وسایل نقلیه فرودگاه گرفته تا لباس، می‌رقصیدند. هیچ چیز به همان میزان کار نکرد، اگرچه با «رقص ابرو» نزدیک شد.

پس از انتصاب آژانس خلاق VCCP در سال 2017، Cadbury ماموریت جدیدی برای برقراری ارتباط مجدد با مصرف کنندگان از طریق خلاقیت خود با تمرکز بر “سخاوت” به عنوان یک پلتفرم برند آغاز کرد. برای تأکید بر این نیت، عبارت «در همه یک و نیم لیوان وجود دارد» را دوباره معرفی کرد.

Clare Hutchingson، مدیر استراتژی VCCP، با انعکاس میراث Quaker این برند، توضیح داد: «این باعث ذاتی بودن محصول و همچنین هدفی بود که از حقیقت گذشته نشات گرفته بود.

این بسیار نقطه مقابل سر و صدای تبلیغاتی است که با داستانی واقعا ساده، احساسی و صمیمانه وجود دارد.

جاناتان مک کارتی، رئیس برند جهانی Cadbury

همچنین از نظر فکر کردن به این موضوع به عنوان یک کمپین جهانی برای یافتن حقیقتی انسانی که بتواند از مرزها فراتر رفته و با مردم ارتباط برقرار کند، چه در کانادا باشند، چه استرالیا یا هند، و همچنین راهی برای ساختن پلتفرمی که اجازه می‌دهد، مهم بود. ما Cadbury را وارد بازارهای جدید کنیم.”

تبلیغات حاصل – از “تولد مادر” تا “اتوبوس” و کمپین اخیر کریسمس آن – باعث شده است که Cadbury به عنوان یک نام تجاری که هدف آن ایجاد احساس بهتر در مردم از طریق میله های شکلات است، دوباره انرژی گرفته است. درآمد رده شکلات موندلز در سال گذشته به 9.48 میلیارد دلار رسید و پس از گروه محصولات پخته شده و بیسکویت که 15.61 میلیارد دلار درآمد داشت، در رتبه دوم قرار گرفت.

با این حال، این جدیدترین اثر، «گاراژ» است که چهارمین قسمت از این کمپین است که به عنوان مؤثرترین کمپین کانتار در فضای دیجیتال و رسانه های اجتماعی شناخته شده است که موفقیتی متمایز را به نمایش می گذارد.

این موضوع همچنان به دنبال کشیدن ریسمان های قلب مخاطب است، اما به شیوه ای عمداً غیرمنتظره، زیرا مخاطب تعامل خاموش بین یک متصدی پمپ بنزین و مشتری را در حال خرید بنزین در حالی که تلاش می کند دوستانه باشد، می بیند.