کانتار موثرترین کمپین های سال گذشته را فاش می کند

بر اساس جوایز اثربخشی خلاقانه Kantar، کمپین‌های Starbucks، KFC و Cadbury به عنوان برخی از مؤثرترین بخش‌های بازاریابی بین‌المللی در سال گذشته معرفی شده‌اند که استفاده از طنز در کانون توجه قرار گرفته است.

علاوه بر افشای کمپین های برند برتر در این سه دسته، Kantar چندین روند را از بررسی بیش از 13000 اثر خلاقانه از سال 2022 شناسایی کرده است. این موارد شامل تبلیغات دنیای جدید خارق العاده، آنهایی که هدفشان لمس روح بینندگان است، تلاش برای ارائه یک اثر خلاقانه است. پیامی که به سادگی گفته می شود، کسانی که دارای مسئولیت جهانی و جاه طلبی برای ارائه سرگرمی هستند.

پولی جونز وین، مدیر دانش جهانی در Kantar گفت: “بزرگترین موضوع اصلی ما در این سال این است که شاهد ظهور نوعی گریز و نوستالژی اخروی بودیم که برخی از کمپین ها به گذشته پرواز می کردند و برخی به سمت آینده تیراندازی می کردند.” جونز وین به Adweek گفت: «در ارتباط با آن، که ما احساس می‌کنیم پس از محدودیت‌های همه‌گیر و شروع جنگ در اوکراین ایجاد می‌شود، این نوع عنصر تجربی وجود دارد که از فناوری استفاده می‌کند و سعی می‌کند برای لحظه‌ای به مردم کمک کند از همه آن فرار کنند.

ثابت بودن داستان‌های تبلیغاتی، احساسات نیز در برنده شدن کمپین‌ها، به‌ویژه کمپین دیجیتال برتر Cadbury، کلیدی بود.

Ecem Erdem، مدیر جهانی خلاقیت Kantar به Adweek گفت: «این از طریق تعامل عاطفی با مردم اتفاق می‌افتد. یکی از رایج ترین ابزارها برای انجام این کار از طریق موسیقی است. برخی از تبلیغات از آهنگ‌های شناخته شده استفاده می‌کنند، در حالی که برخی از آنها از آهنگ‌ها یا جلوه‌های صوتی اصیل برای تبلیغ استفاده می‌کنند، اما کاری که همه آنها انجام می‌دهند این است که از موسیقی برای انتقال واقعاً احساس مورد نظر استفاده می‌کنند.

مشخص شد که گفتن داستان‌های «دل‌انگیز» مصرف‌کنندگان را به سفری احساسی برای ایجاد تأثیر می‌برد.

Kantar یک دهه کاهش در استفاده از طنز را ثبت کرده بود، اما امسال شاهد «افزایش جزئی» در تلاش‌ها برای ایجاد لبخند مجدد در مصرف‌کنندگان بودیم.

دیجیتال و اجتماعی

10 کمپین دیجیتال و اجتماعی برتر از طنز، گنجاندن مثبت و تنوع، موسیقی، رنگ اثیری و نور و تکنیک های دیگر برای جلب توجه و جلب توجه استفاده کردند. موثرترین کمپین در این بخش، نسخه کانادایی یک کمپین تلویزیونی برای شیر لبنی کادبری است که به صورت آنلاین در یک ویرایش 30 ثانیه ای اجرا شد.