نیلسن به آخرین همکاری اندازه‌گیری تلویزیون نمی‌پیوندد

بزرگترین بازیگر اندازه گیری در آخرین تلاش این صنعت برای فعال کردن چندین ارز شرکت نخواهد کرد.

کمیته مشترک صنعت (JIC) – که در اوایل سال جاری توسط OpenAP تشکیل شد، همراه با کمیته کاری از آژانس های رسانه ای، برنامه نویسان ویدیوی ممتاز، پلتفرم های پخش جریانی و نهادهای تجاری- هدف ایجاد یک فرآیند صدور گواهینامه برای ایجاد مناسب بودن پلتفرم های مختلف است. راه حل های اندازه گیری پیش از سال 2024

با این حال، کمیته اکنون این ماموریت را بدون مشارکت نیلسن ادامه خواهد داد. Adweek تأیید کرده است که شرکت اندازه گیری از مشارکت در دور اول تلاش های JIC برای توسعه استانداردها برای ارائه دهندگان اندازه گیری خودداری کرده است.

یک منبع آگاه به Adweek گفت که JIC قبلاً پاسخ‌هایی را از سایر شرکت‌های اندازه‌گیری، از جمله Comscore، iSpot.tv، Samba TV، VideoAmp، Innovid/TVSquared و 605 دریافت کرده است. اما Nielsen یک نگهدارنده قابل توجه است.

در نامه ای به دیوید لوی، مدیر عامل OpenAP، که توسط Adweek از چندین منبع نزدیک به این موضوع به دست آمده است، Karthik Rao، مدیر عامل سنجش مخاطب جهانی نیلسن، دلیل امتناع شرکت در درخواست JIC برای اطلاعات (RFI) را توضیح داد و بیان کرد که این شرکت با معیارهای اخیراً اعلام شده JIC برای ویدیوی ممتاز مخالف است.

در این نامه آمده است: «ما از تاکید بر همسویی صنعت حول استفاده بیشتر از داده‌های سرشماری، شفافیت در محاسبات متریک، قابلیت همکاری سیستم‌ها و رویکردی قوی و شفاف برای حل هویت حمایت می‌کنیم که همه برای پذیرش راه‌حل‌های سنجش مخاطبان حیاتی هستند.»

به گفته رائو، استانداردهای JIC “حاوی سوگیری ها” هستند و “با شواهد آماری پشتیبانی نمی شوند.” در میان اختلافات خود، این شرکت با تعریف JIC برای “کیفیت برتر” مخالف بود و گفت که داده های بزرگ نباید همیشه بهتر از داده های تابلویی باشد.

پاسخ دادن به RFI اکنون این تصور نادرست را ایجاد می کند که ما الزامات JIC را تأیید می کنیم. رائو گفت ما این کار را نمی کنیم. “این روند خوب با عجله انجام شده است، و ما با احترام پیشنهاد می کنیم قبل از صدور یک RFI رسمی، زمان بیشتری برای رسیدگی به مسائل فوق صرف شود.”

نیلسن همچنین نگران چیزی است که رائو به عنوان عدم شفافیت در مورد نیاز به اعتبارسنجی شورای رتبه‌بندی رسانه‌ها – که هفته گذشته به نیلسن بازگردانده شد- نگران است. منابع نزدیک به JIC به Adweek گفتند که بدنه صنعت با نیلسن موافق است که MRC نقش مهمی ایفا می کند، اما نقشی متفاوت از آنچه JIC برای آن حل می کند است.