ممکن است مصرف کننده شما به دلایل مختلف اشتراک خود را لغو کند

این مشتریان ممکن است به دلایل یا فصل‌های خاصی مشترک شوند، و مشارکت آنها تمایل دارد از روندهای قابل پیش‌بینی پیروی کند و استفاده مداوم را در یک دوره زمانی محدود مدل کند. ارزش آنها برای کسب و کار شما ممکن است بسته به عوامل زمانی متفاوت باشد، مانند قسمت های جدید یک نمایش محبوب یا فصلی واقعی مانند تعطیلات یا مسابقات پلی آف ورزشی. این امکان را برای چند هفته یا چند ماه تمدید اشتراک با فرصت هایی برای ایجاد عادات و شناخت عمیق تر محصول فراهم می کند.

با تجزیه و تحلیل الگوهای تعامل در طول فصل‌های «روشن»، می‌توانید فرصت‌هایی را برای به دست آوردن ارزش بیشتر با محصولات یا ویژگی‌های جانبی مرتبط شناسایی کنید یا قیمت‌های اصلاح‌شده را برای استفاده پراکنده‌تر در زمان‌هایی که معمولاً از بین می‌روند، ارائه دهید.

برگرداندن رویداد محور

این مشتریان ممکن است مشترکین کوتاه مدت و یکبار مصرفی باشند که برای یک رویداد یا تبلیغات خاص ظاهر می شوند. به عبارت دیگر، آنها برای یک زمان خوب اینجا هستند، نه برای مدت طولانی.

تمایز ریزش فصلی مهم است. رویدادها از نقطه نظر کسب درآمد نسبت به هزینه‌های جذب کاربران در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که وضعیت اقتصادی اشتراک آنها بر اساس واحد وارونه نیست، زیرا این گروه می توانند در درازمدت مدل کسب و کار پایدار را در صورت نمایش در حجم بالا به طور قابل توجهی مختل کنند. از طرفی، آنها می توانند افزایش سالمی در ترافیک ارگانیک ایجاد کنند، آگاهی از برند را گسترش دهند و ممکن است به عنوان کاندیدایی برای خرید رسانه ای بسیار کارآمد منطقی باشند.

ریزش قابل پیشگیری

این گروه نمایانگر مشتریانی است که می‌توانستند با آموزش بهتر در طول فرآیندهای ورود، تعامل و خارج از سفر خود حفظ شوند. این مشتریان ممکن است از گستردگی محتوای پیشنهادی، ویژگی‌ها و دستگاه‌هایی که محصول شما ارائه می‌کند آگاه نباشند، که می‌تواند منجر به نارضایتی آنها شود، علی‌رغم داشتن پتانسیل یک رابطه طولانی‌مدت با محصول شما. استقرار اطلاعات آگاه از زمینه برای این مشتریان بر اساس نیازهای ضمنی آنها می تواند به بهبود درک آنها از ارزش محصول شما و کاهش ریزش قابل پیشگیری کمک کند.

بسیاری از رهبران کسب و کار تصور می کنند که ریزش در درجه اول در دسته قابل پیشگیری قرار می گیرد. فرض بر این است که اغلب منجر به برآورد بیش از حد فرصت برای تغییر و نتایج ناچیز در تلاش برای معکوس کردن آن می شود. قابل درک است که کسب‌وکارها به طور پیش‌فرض به این موضوع رسیدگی می‌کنند، زیرا معمولاً ساده‌ترین راه حل است: اگر مردم از این موضوع اطلاعی ندارند، فقط برای آنها پیام‌هایی بفرستید یا برای آگاه کردن آن‌ها مقداری نصب ایجاد کنید، درست است؟