ممکن است مصرف کننده شما به دلایل مختلف اشتراک خود را لغو کند

در فیلو، ما یک روند جالب را مشاهده کرده‌ایم: غیرعادی نیست که یک چهارم فعال‌سازی اشتراک روزانه ما از سوی مشتریانی باشد که قبلاً مشترک خدمات ما شده‌اند.

این پدیده مفهوم سنتی ریزش را به چالش می کشد، زیرا از راه دور به معنای از دست دادن دائمی مشتریان نیست. در حالی که میانگین نرخ ریزش ممکن است در چشم‌انداز رقابتی امروزی بالاتر باشد، ما همچنین متوجه «سرعت رستاخیز» بالاتری شده‌ایم که به حجم مشتریانی که به دلایل مختلف بازمی‌گردند، اشاره می‌کند. این فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا انواع مختلف ریزش را به منظور بهبود حفظ مشتری و به حداکثر رساندن ارزش، درک کنند و به آنها رسیدگی کنند.

یک بینش کلیدی این است که همه ریزش ها یکسان ایجاد نمی شوند. مشتریان مختلف به دلایل مختلف از هم جدا می شوند و شناسایی این دلایل و تنظیم استراتژی های کاهش بر اساس آن بسیار مهم است.

ریزش مالی

اینها مشتریانی هستند که ممکن است در زمان های کمتر به دلیل محدودیت های مالی اشتراک خود را لغو کنند. با این حال، بسیاری هنوز به محصول شما وفادار هستند و زمانی که وضعیت مالی آنها بهبود یافت، بازمی گردند.

تشخیص نادرست هجوم‌های مالی به‌عنوان فاقد ارزش دائمی برای کسب‌وکار بسیار آسان است. برعکس، این واقعیت که آنها مدام برمی‌گردند به این معنی است که محصول شما برای آنها ضروری است، با توجه به بررسی دقیقی که آنها هزینه‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند. ارائه گزینه‌های صورت‌حساب جایگزین، ردیف‌های محصول اصلاح‌شده با قیمت پایین‌تر یا توقف موقت اشتراک می‌تواند به مدیریت رفتار مورد انتظار آنها و حفظ آنها به عنوان مشتری کمک کند.

ریزش رقابتی

این مشتریان ممکن است با پیشنهادهای تبلیغاتی از رقبای شما یا تازه واردان در بازار فریب بخورند. به جای درگیر شدن در یک مسابقه به سمت پایین با ترفندها، یک رویکرد به موقع و استراتژیک برای برندسازی و بازاریابی می تواند به حفظ خدمات شما برای این مشتریان حتی پس از خروج آنها کمک کند.

چالش این گروه این است که شناسایی فعالانه آنها دشوار است. به این ترتیب، استفاده از کانال‌های بازاریابی مبتنی بر گسترده مانند تبلیغات برند یا تاکتیک‌های CRM با سرمایه‌گذاری کم می‌تواند در آغاز بازگشت این گروه مؤثر باشد. به ویژه مهم است که پیام‌ها را بر محصولات یا ویژگی‌های جدیدی متمرکز کنید که شرکت شما را به شیء درخشان جدید تبدیل می‌کند.

ریزش فصلی