لایحه‌های جامع حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده در تنسی، مونتانا

روند قوانین حفظ حریم خصوصی در سطح ایالت در ایالات متحده در حال افزایش است زیرا مونتانا و تنسی آخرین قوانینی بودند که قوانین جامع را تصویب کردند.

هر دو لایحه در ماه آوریل از مجالس ایالتی خود پاک شدند و قبل از تبدیل شدن به قانون منتظر امضای فرمانداران مربوطه هستند. در صورت تصویب، قانون مونتانا در اول اکتبر 2024 و پس از آن تنسی در 1 ژوئیه 2025 اجرایی می شود.

مونتانا با پیشنهاد ممنوعیت TikTok نگرانی های خود را در مورد حفظ حریم خصوصی یک قدم فراتر می برد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فرماندار گرگ جیانفورته همچنین درخواست کرده است که این لایحه را گسترش دهد و آن را برای تمام برنامه های رسانه اجتماعی که داده های خاصی را در اختیار دشمنان خارجی قرار می دهند، قابل اجرا باشد.

در همین حال، مجموعه قوانین موجود در سطح ایالتی چالش‌های بزرگی را برای انطباق با آدلند ایجاد می‌کند.

روی وایمن، وکیل شرکت Bass, Berry & Sims که در مورد نیاز به قانون حفظ حریم خصوصی در سطح فدرال نوشته است، گفت: «کالیفرنیا تلاش کرد تا میزان هزینه‌های پیروی از قانون خود را کم اهمیت جلوه دهد. ما شرکت‌هایی داریم که میلیون‌ها دلار را صرفاً برای پیروی از کالیفرنیا خرج می‌کنند.»

همزمان، مردم به طور فزاینده‌ای از شرکت‌ها درخواست می‌کنند که داده‌های خود را اصلاح یا حذف کنند، که توانایی بازاریابان را برای مقیاس‌بندی تبلیغات سفارشی محدود می‌کند.

مت وودا، مدیر عامل شرکت سنجش بین کانالی OptiMine گفت که اثر خالص این است که تیم های بازاریابی باید با یک گروه سازگار با توان همکاری کنند و فناوری های بازاریابی و تبلیغات باید با دقت بیشتری بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که خطرات شناخته شده و مهار شده اند.

«حتی چیزهایی به سادگی اسناد بازاریابی می‌تواند خطرات جدیدی را برای برندهایی ایجاد کند که ممکن است در حال مدیریت باشند. [personal identifiable information] و ناآگاهانه مشکلات آینده را برای خود ایجاد می کنند.

کسب و کارها بهتر است در برابر قانون تنسی محافظت شوند

مشابه قانون حفظ حریم خصوصی ویرجینیا، مقررات تنسی بیشتر برای تجارت مناسب است.

قانون حفاظت از اطلاعات تنسی (TIPA) برای شرکت‌هایی اعمال می‌شود که سقف درآمد سالانه آن‌ها 25 میلیون دلار است در حالی که اطلاعات شخصی 175000 یا بیشتر از ساکنان تنسی را پردازش می‌کنند. یا پردازش داده های 25000 ساکن و استخراج 50 درصد از درآمد ناخالص آنها از فروش آن داده ها.

این قانون سازمان های غیرانتفاعی، نهادهای تحت پوشش HIPPA و مؤسسات مالی را مستثنی می کند.