درک الگوهای رشد جدید TikTok

زمانی، TikTok به دلیل توانایی اش در جذب کاربران جدید به شهرت و بدنامی، “کارخانه میلیون دنبال کننده” لقب گرفت. آیا آن روزها رفته اند؟

در چند ماه گذشته، نارضایتی هایی در میان سازندگان وجود داشته است که بازدیدها به طور مداوم در حال کاهش است و رشد فالوورها با تأخیر مواجه است. به نظر می رسد نگاهی گذرا به سازندگان برتر این موضوع را تقویت می کند: از میان حساب های دارای بیش از 50 میلیون دنبال کننده، 20 حساب از 21 مورد قبل از تابستان 2020، بیش از سه سال پیش، به این آستانه رسیدند، تنها استثناء سلنا گومز بود – و حتی او، سوپراستار جهانی، سالهاست که روی پلتفرم بوده است.

به خوبی شناخته شده است که پلتفرم‌های نوظهور فرصتی را برای پذیرندگان اولیه فراهم می‌کنند تا قبل از اشباع، مخاطبان خود را ایجاد کنند – هر چه یک پلت‌فرم تثبیت‌تر باشد، حرکت رو به بالا دشوارتر می‌شود. قبل از TikTok، فید هر پلتفرم شامل محتوایی بود که بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید. این را با صفحه For You (FYP) TikTok که از محتوای انتخاب شده الگوریتمی تشکیل شده است، مقایسه کنید.

الکس ژو – بنیانگذار Musical.ly که به TikTok فروخته می‌شود – موعظه کرد که FYP سرانجام با تمرکز بر ارزش هر قسمت از محتوا به صورت جداگانه، قالب بزرگ‌تر شدن را شکست و به کاربران دیرهنگام فرصت مبارزه داد.

پس آیا سال های طلایی کسب 10 میلیون فالوور در یک هفته به پایان رسیده است؟ آیا رشد برای همه سازندگان در TikTok دچار رکود شده است؟ برای پاسخ به داده ها نگاهی انداختیم.

نگاهی به نماها

با نگاهی به یک سال و نیم گذشته، تعداد بازدیدهای ویروسی کاهش یافته است (طبقه بندی شده به عنوان هر ویدیویی با بیش از 10 میلیون بازدید).

تصویر
Mekanism / Trendpop