صنعت تبلیغات قبل از ناپدید شدن کامل، طعم دنیای بدون کوکی ها را خواهد چشید

گوگل امروز اعلام کرد که کوکی‌ها، فناوری ردیابی داده‌های آزمایش شده و واقعی را برای 1% از کاربران کروم در اوایل سال آینده حذف خواهد کرد. کاربران قبل از حذف کامل کوکی ها در اواخر سال آینده به صورت تصادفی انتخاب خواهند شد.

“این برای حمایت از توسعه دهندگان بود [in] ویکتور وانگ، مدیر ارشد مدیریت محصول در گوگل، به Adweek گفت: انجام آزمایش‌های دنیای واقعی بدون کوکی‌های شخص ثالث. داشتن 1 درصد از کاربران کروم که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، شرایطی نزدیک به دنیای واقعی را برای همه ایجاد می کند تا ارزیابی کنند.

Google به کار با بازاریابان بر روی مجموعه ای از راه حل های فناوری تبلیغاتی مبتنی بر حفظ حریم خصوصی به نام Privacy Sandbox ادامه می دهد که در ماه جولای برای همه کاربران Chrome عرضه می شود. این به تبلیغ‌کنندگان و ناشران فرصت می‌دهد تا گزینه‌های جایگزین را روی یک جمعیت کامل آزمایش کنند. علاوه بر این، گوگل به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که از بین رفتن کوکی‌ها را در سه ماهه چهارم سال جاری شبیه‌سازی کنند.

ما نمی خواهیم شاهد تمدید بیشتر مهلت باشیم.

ویکتور وانگ، مدیر ارشد مدیریت محصول، گوگل

قبلاً Adweek گزارش داده است که در حالی که صنعت تبلیغات نزدیک به پنج سال است که می‌داند کوکی‌های شخص ثالث از بین می‌روند، ناشران و خریداران تبلیغات در آزمایش جایگزین‌ها از جمله API مخاطبان محافظت‌شده Google (که قبلاً Fledge نامیده می‌شد) و شناسه‌های جایگزین عقب مانده‌اند.

پل رایان، CTO پلتفرم سمت عرضه OpenX، به Adweek گفت: «این موضوع را برای مردم کمی واقعی‌تر می‌کند. “این کمی راهی برای تسریع روند است.”

نیاز به تست A/B

پلتفرم سمت تقاضا RTB House آزمایش‌کننده اولیه API مخاطبان محافظت‌شده بوده است، اما در درک کامل نحوه عملکرد راه‌حل مشکل داشته است زیرا Google Ad Manager و هیچ SSP دیگری، درخواست‌های پیشنهاد برای این پروتکل را در جریان پیشنهادات ارسال کرده است، Lukasz. Wlodarczyk، معاون رشد و نوآوری اکوسیستم برنامه‌ای، به Adweek گفت.

او گفت وقتی 1٪ از کاربران Chrome دیگر نمی توانند از طریق کوکی ها کسب درآمد کنند، احتمالاً این SSP ها و سایر بازیکنان فناوری تبلیغات را مجبور به انجام اقداماتی می کند.

“[This] ولودارچیک گفت: دقیقاً به بسیاری از نگرانی‌هایی که توسط شرکت‌کنندگان فعال در آزمون مطرح شده است، رسیدگی می‌کند. ما این را پاسخی به بازخورد خود می‌دانیم.»

بخشی از دلیلی که SSPها در آزمایش جایگزین‌های کوکی ممتنع بوده‌اند این است که جدا کردن تأثیر آنها دشوار است: اگر ناشر برنده یک حراجی شود، آن نمایش ممکن است یک شناسه جایگزین و یک کوکی به آن ضمیمه شده باشد و به سختی می‌توان آن را مشخص کرد. مایک اوسالیوان، یکی از بنیانگذاران شرکت فناوری تبلیغاتی «Sincerra» گفت که چه دلایلی یک DSP تصمیم خود را در مناقصه گرفته است.