درک الگوهای رشد جدید TikTok

متوجه خواهید شد که ویدیوهای با بیش از 10 میلیون بازدید در فوریه 2022 با 9259 در هفته به اوج خود رسید. این میزان در آوریل 2023 به کمتر از 4600 ویدیو در هفته کاهش یافته است. به طور خلاصه، بیش از یک سال پیش، تعداد ویدیوهای ویروسی بیش از دو برابر بود.

ویدیوهای کمتری که ویروسی می شوند، احتمالاً بر TikToker روزمره شما تأثیر نمی گذارد. رسیدن به 10 میلیون بازدید حتی برای باهوش ترین خالق یک سناریوی دور از ذهن است. اکثر آنها انتظار صفر را برای رسیدن به این معیار ندارند، و اگر انجام دهند، انتظار کمی برای تکرار آن وجود دارد، مگر اینکه شما MrBeast باشید.

توضیح نمی دهد که چرا سازندگان کوچکتر با ده ها یا صدها هزار دنبال کننده کاهش یافته اند. بنابراین، ما میانگین و میانه بازدیدهای هر ویدیو را بررسی کردیم.

تصویر
Mekanism / Trendpop

در این تجزیه و تحلیل، ما به ویدیوهایی با بیش از 10000 بازدید و ویدیوهایی با بیش از 100000 بازدید نگاه کردیم که به ما این امکان را می‌دهد تا محتوای هرزنامه را حذف کنیم، روی محتوای سازندگان با تجربه‌تر تمرکز کنیم و مجموعه قابل مدیریت‌تری از TikToks برای تجزیه و تحلیل ایجاد کنیم. نتیجه؟ در هر دو دسته، میانگین بازدیدهای هر ویدیو از زمان اوج خود در دسامبر 2022 به طور پیوسته کاهش یافته است.

آیا این غیر عادی است؟ میانگین بازدیدهایی که یک سازنده اکنون می‌بیند (212000) کمتر از میانگین 6 ماه گذشته (219000) است – اما آیا تفاوت 7000 بازدید طبیعی است یا جای نگرانی دارد؟

تصویر
Mekanism / Trendpop

برای اینکه یک نقطه داده به عنوان یک انحراف در نظر گرفته شود، باید حداقل 1.6 انحراف استاندارد از میانگین داشته باشد. در حالی که بازدیدهای اخیر به طور قطعی کمتر از حد متوسط ​​هستند، از نظر آماری، نمی توان آن را یک امر پرت در نظر گرفت، به این معنی که این کاهش اخیر سیگنال معنی داری را ارائه نمی دهد که نماها واقعاً در حال کاهش هستند – حداقل در حال حاضر. گفته می شود، این به خوبی می تواند نشانگر اولیه کاهش حتی بزرگتر باشد.

پس چرا احساس می شود بازدیدها کاهش یافته است؟ ما چند نظریه داریم.

افزایش محتوا و رقابت

در اواسط ماه مارس، فاش شد که پایگاه کاربران آمریکایی TikTok به 150 میلیون و بیش از 1.6 میلیارد در سراسر جهان افزایش یافته است. با بیشتر شدن کاربران، رقابت بیشتر برای جلب توجه و همچنین بینندگان بالقوه بیشتر می شود. این هجوم سازندگان و بینندگان به این معنی است که برخی از سازندگان شناخته شده ممکن است دیگر ماهی بزرگ در یک حوضچه کوچک نباشند – بینندگان را می توان به طور مساوی در بین سازندگان محتوای جدیدتر پخش کرد.

به عنوان مثال، آلیکس ارل تعداد فالوورهای کمتری نسبت به چارلی داملیو دارد، اما درصد بیشتری از بازدیدها و لایک های ویدیوهای خود را دریافت می کند. علاوه بر این، ستارگان غیرمنتظره ای مانند مادربزرگ درونیاک 92 ساله با نرخ مشارکت و سهام بالا طرفداران زیادی به دست آورده اند.