مردم شرکت می سازند. دوره زمانی.
مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر عالی باشد، استعدادی که استخدام می کنید و حفظ می کنید همیشه موفقیت شما را می سازد یا شکست می دهد. استعداد بازاریابی شما به طور خاص برای رشد شما بسیار مهم است و اکنون بیش از هر زمان دیگری، با توجه به اینکه 61 درصد از آمریکایی ها به دنبال ترک شغل فعلی خود هستند، مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد اجرایی باید به طور فعالانه عملکردهای برتر خود را برای مبارزه با فرسایش پرورش دهند.
چرا بازاریابان شغل خود را ترک می کنند؟
در فوریه 2022، من یک پست وبلاگ نوشتم که پیش بینی می کرد “خروج جمعی” 2021 در سراسر سال 2022 ادامه خواهد داشت. متأسفانه، من می توانم همین پست را امروز در مورد سال 2023 بنویسم، به خصوص که مربوط به بخش های بازاریابی است. در اینجا دلیل آن است.
D-to-c به شدت کاهش یافته است. وقتی دو سال پیش در خانههایمان گیر کرده بودیم، شرکتهای d-to-c به دلیل راحتی که فراهم میکردند رشد کردند (و استخدام شدند). با بازگشت هزینههای مصرفکننده به تجربیات در مقابل تجارت، صنعت با مشکل مواجه است و بازاریابهایی که سه سال گذشته بهعلاوه شغل خود را وقف رشد این کسبوکار کردهاند نیز در حال مبارزه هستند.
هزینه های تبلیغات نجومی است. با افزایش ۸۹ درصدی هزینههای تبلیغات فیسبوک و افزایش ۹۲ درصدی CPM TikTok، بازاریابان دیجیتال احساس دلسردی میکنند. آنها در تلاشند کانالهای جدیدی برای رشد پیدا کنند، اما نمیتوانند معیارهای بازگشت سرمایه را که در دیجیتال یافت میشود و در پنج سال گذشته بهعلاوه اقتصاد پر رونق یافت شده است، برآورده کنند.
عدم اطمینان اقتصادی در طول رکود، تعداد کارمندان بازاریابی و بودجهها معمولاً اولین مواردی هستند که کاهش مییابند. نتیجه ناامیدی و روحیه پایین در بخش های بازاریابی است. بهعنوان یک شرکت استخدام که بر استخدام رهبری و تیمهای بازاریابی متمرکز است، صندوق پستی ما مملو از افرادی است که به دنبال ترک شغل خود هستند و فکر میکنند که چمن در جاهای دیگر سبزتر است.
سوختن. بیا با آن روبرو شویم. بازاریابی سخت است. مردم هنوز از همهگیری خارج میشوند، سعی میکنند WFH یا دفتر کار را بفهمند و اهمیت کار در زندگیشان را مرتب کنند. یک کارمند فرسوده، کارمند سختی برای مدیریت و نگهداری است و ما می بینیم که تمام سطوح بازاریابان از آنچه در چند سال گذشته به آنها تحویل داده است خسته شده اند.