پس از حذف Paywall، ترافیک کوارتز به کاهش خود ادامه می دهد

آوریل گذشته، ناشر اخبار کسب و کار کوارتز با حذف دیوار پرداخت سه ساله خود، صنعت رسانه را متحیر کرد، اقدامی که برای گسترش خوانندگان عمومی خود به هزینه بالقوه کسب و کار عضویت پولی خود طراحی شده است.

یک سال بعد، Pivot به عنوان یک مطالعه موردی با ارزش، اگر محدود باشد، در چالش‌های ایجاد تعادل بین جریان‌های درآمد دوگانه تبلیغات و اشتراک‌ها عمل می‌کند – موضوعی که پس از اعلام هفته گذشته تایم مبنی بر اینکه آن نیز قصد دارد دیوار پرداخت خود را کنار بگذارد، علاقه‌مندی بیشتری پیدا کرد.

با این حال، برای کوارتز، این آزمایش تاکنون نتایج غیر الهام‌بخشی را به همراه داشته است. و با توجه به شرایط اقتصادی چالش برانگیز برای ناشران دیجیتالی مانند BuzzFeed Inc. و Vice Media، آینده آن به طور فزاینده ای مبهم به نظر می رسد.

کوارتز از به اشتراک گذاشتن تعداد 25000 مشترک پرداختی که در آوریل گذشته داشت، خودداری کرد.

اما بر اساس داده‌های پلتفرم اندازه‌گیری Comscore، از زمان حذف محتوای آن، خوانندگان سایت از میانگین 3 میلیون بازدیدکننده در ماه در سال 2022 به 1.3 میلیون بازدیدکننده در ماه بین ژانویه تا مارس سال جاری کاهش یافته است.

با توجه به SimilarWeb، که از روش‌شناسی متفاوتی برای اندازه‌گیری ترافیک سایت استفاده می‌کند، تعداد خوانندگان از 8.5 میلیون بازدیدکننده در آوریل 2022 به 4.4 میلیون بازدیدکننده در آوریل 2023 کاهش یافته است که کاهش 48 درصدی را نشان می‌دهد.

روند نزولی با الگوی بزرگ تری از کاهش مطابقت دارد: طبق گزارش Comscore، کوارتز در چند سال گذشته ترافیک خود را از دست داده است، از 9.6 میلیون بازدیدکننده ماهانه در سال 2019 به 8.1 میلیون در سال 2020 به 4.9 میلیون در سال 2021.

جک مارشال، تحلیلگر رسانه و یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره اشتراک Toolkits، گفت که ترافیک نتیجه عوامل مختلفی است که هر گونه ارتباط مستقیم بین paywalls و خوانندگان را پیچیده می کند.

تأثیرات بیرونی، مانند خستگی اخبار، نقشی در کاهش خوانندگان بازی می‌کنند، همانطور که تغییر در دید ناشی از تغییرات در جستجو و پلت‌فرم‌های اجتماعی نقش دارد. کوارتز، پیشگام اولیه در ایجاد مخاطب از طریق خبرنامه ها، همچنین در سال گذشته تمرکز خود را بر ایمیل ادامه داده است و به گفته ناشر، خبرنامه روزانه مختصر خود را به 650000 مشترک رایگان افزایش داده است که از 575000 نفر در آوریل گذشته افزایش یافته است.