کنستانتین گفت: “ما نتایج قوی از این عرضه نمی بینیم.” «در مقایسه با [Google’s] Performance Max یا Advantage+، که در بیشتر موارد شاهد افزایش عملکرد و مقیاس بودیم، در رابطه با TikTok، هنوز آن را نمی بینیم. یک سری دلایل برای این وجود دارد. یکی اینکه هم گوگل و هم متا در کمپینهای مبتنی بر الگوریتم، دادهها و تاریخچه بیشتری دارند و TikTok هنوز یک پلتفرم جدیدتر است.
صرف نظر از این، بسیاری از بازاریابان در برنامه رسانه ای خود جایی را برای TikTok رزرو می کنند، یک افزایش چشمگیر برای اپلیکیشنی که سه سال پیش به سختی نام آشنای آن بود.
Avi Ben-Zvi، معاون اجتماعی پولی در آژانس عملکرد Tinuiti، گفت که کمپینهای عملکرد هوشمند بسیار جدید هستند که نمیتوان آنها را حذف کرد و آژانس او نتایج مثبتی را دیده است.
در آزمایش اخیر A/B، Tinuiti دریافت که کمپینهای عملکرد هوشمند بر اساس هزینه هر خرید 26 درصد کارآمدتر از یک کمپین متوسط TikTok هستند و این کمپین با وجود دریافت تنها 14 درصد از درآمد کمپین، 20 درصد از درآمد آخرین کلیک را به ارمغان آورد. هزینههای رسانهای، به این معنی که در مقایسه با کانالهای دیگر، بازگشت سرمایه بسیار زیادی را به همراه داشت.
با تکیه بر جعبه سیاه
در حالی که کمپینهای خرید + Advantage نتایج خوبی ایجاد میکنند، برخی از بازاریابان از استفاده از این ابزار احتیاط میکنند، ابزاری که اهرمهای کمتری نسبت به کمپینهای متا معمولی دارد و شفافیت کمتری را در جزئیات کمپین ریز ارائه میدهد.
گرینگ گفت: «به عنوان یک بازاریاب عملکرد، میخواهم به جعبه سیاه نگاه کنم، بنابراین اگر چیزی بدتر شد، میتوانم دلیل آن را بدانم.
تبلیغکنندگانی که توانایی کمتری برای ردیابی اینکه چگونه یک اثر خلاقانه منجر به یک نتیجه خاص شده است، نگران هستند که الگوریتم ممکن است منجر به سوگیریهای ناشناخته شود.
الکس سانگ، مدیر عامل پروکسیما، یک شرکت اطلاعاتی اطلاعاتی که به کسب و کارها کمک می کند تا هدف گذاری و عملکرد خود را در پلتفرم های اجتماعی بهبود بخشند، متوجه شد که Advantage+ ممکن است به نفع برندهایی باشد که پول بیشتری خرج می کنند.
برای مارکهای بزرگتر یا آنهایی که بیش از 100000 دلار در ماه در متا خرج میکنند، کمپینهای Advantage+ 4.7 درصد گرانتر از زمانی که همین تبلیغکنندگان بزرگ از کمپینهای غیر Advantage+ در Meta استفاده میکنند، بر اساس دادههای به دست آمده از 71 تبلیغکننده با استفاده از کمپینهای خرید + Advantage از Proxima، CPM ایجاد میکنند. .
اما برای تبلیغکنندگان کوچکتر یا آنهایی که کمتر از 100000 دلار در ماه هزینه میکنند، CPM برای کمپینهای Advantage+ 26% گرانتر از کمپینهای غیر Advantage+ است.
“آیا متا واقعا به دنبال و بهینه سازی الگوریتم خود برای به حداکثر رساندن کل هزینه تبلیغات شما است یا سعی می کند سودآوری خود را به حداکثر برساند؟” آهنگ گفت.
چندین بازاریاب دیگر گفتند که متوجه این تفاوت بین مصرف کنندگان بزرگ و کوچک نشده اند و همه الگوریتم ها با داده های بیشتر بهتر کار می کنند.
برای Ben-Zvi، خطر ابزارهای خودکار مانند Advantage+ کمتر به دلیل عدم توانایی در تشخیص اشتباهات پلتفرم است، اما در بازاریابان که برای همه تحلیلهای خود، به جای اتخاذ رویکردی دقیقتر برای اندازهگیری، بار دیگر به متا تکیه میکنند. زمانی که عملکرد متا در سال های 2021 و 2022 با تاخیر مواجه شد، مجبور به انجام این کار شدند.
او گفت: «معرفی برخی از این ابزارها میتواند نیاز به جستجوی قیف و فکر کردن به انواع پیچیدهتر اندازهگیری را معکوس کند.