پس از یک دوره تا حدودی آیش، متا در حال بازیابی جایگاه خود با بازاریابان است.
سه منبع آژانس و برند به Adweek گفتند که در حال تخصیص مجدد بودجه به سمت Meta هستند، به ویژه به دلیل عملکرد Advantage+ Shopping Campaigns، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که تبلیغات را در بین مخاطبان و قالبهای تبلیغاتی بهینه میکند، با تکیه بر اتوماسیون و یادگیری ماشینی برای جبران سیگنال. ضرر – زیان.
این تغییری نسبت به ابتدای سال جاری است، زمانی که منابع گفتند قصد ندارند سرمایه گذاری متا خود را در سال 2023 افزایش دهند، که بخشی از آن ناشی از عملکرد ضعیف تر و پلتفرم های جذاب تر مانند TikTok و تلویزیون متصل است.
پس از کاهش هزینه در متا در طول سال 2022، مت گرینگ، مدیر عامل شرکت دامپزشکی بهداشت از راه دور داچ، شروع به بازگرداندن بودجه بازاریابی رو به رشد خود به فیس بوک و اینستاگرام کرد.
او گفت: «ما در حال افزایش هزینهها هستیم، من آن دلارهای افزایشی را میگیرم و آنها را به سمت متا برمیگردانم تا برخی از کانالهای دیگر،» و اشاره کرد که قبل از موفقیت کمپینهای ASC، وجوه را به سمت Meta هدایت نکرده اند.
کاتیا کنستانتین، موسس آژانس DTC DigiShopGirl گفت که این آژانس شاهد تغییر تدریجی 5 تا 7 درصد بودجه به سمت متا است.
Constantine گفت: “در رابطه با تخصیص بودجه، ما شاهد عملکرد تبدیل قوی از متا در Q1 هستیم.” ما شاهد انتقال هزینههای رسانهای از سایر کانالهای اجتماعی پولی به متا هستیم، زیرا سایر کانالهای اجتماعی پولی (از جمله TikTok) کمی نرمتر هستند.»
از فوریه، زمانی که آژانس متوجه کارایی بیشتر متا نسبت به TikTok شد، دیوید هرمان، رئیس آژانس متمرکز DTC Herrmann Digital، گفت که آژانس او هزینه های بیشتری را از بودجه TikTok خود به سمت Meta هدایت می کند.
هرمان گفت: «من میتوانم یک تبلیغ در فیسبوک اجرا کنم، و به طور مداوم کار خواهد کرد. «همان تبلیغ در TikTok؛ قبل از اینکه مجبور شوید آن را بازسازی کنید، معمولاً سه تا چهار روز از آن استفاده می کنید.
برنده شدن متا در مسابقه هوش مصنوعی
بخشی از جذابیت متا برای تبلیغ کنندگان از اتوماسیون برتر و ابزارهای هوش مصنوعی آن ناشی می شود.
TikTok ابزاری شبیه به کمپینهای خرید + Advantage به نام کمپینهای عملکرد هوشمند معرفی کرد که هدفگیری مخاطب و فرآیندهای بهینهسازی خلاقانه را از جمله دیگر خودکار میکند. اما سه خریدار به Adweek گفتند که این ابزار در مقایسه با کمپینهای سنتی TikTok نتایج بهبود چشمگیری ایجاد نکرده است.