ناشران به دنبال M&A همه گیر، مجموعه های خود را کاهش می دهند

اگر در دوران کسادی همه‌گیری، پول زیادی را صرف چیزی کنید که واقعاً هرگز به آن نیاز نداشتید، تنها نباشید – در ماه گذشته، چندین شرکت رسانه‌ای همین احساس را داشتند.

روز چهارشنبه، Vox Media اعلام کرد که ناشر ویدیوی اجتماعی NowThis را که در دسامبر 2021 پس از خرید گروه Nine Media در یک معامله کل سهام، خریداری کرد، جدا خواهد کرد.

این خبر پس از اعلامیه مشابهی از Recurrent Ventures منتشر شد که روز دوشنبه اموال غذایی و نوشیدنی خود Saveur را پس از کسب عنوان در سال 2020 به سردبیر قدیمی خود فروخت. و ماه گذشته، G/O Media دارایی خود Lifehacker را به Ziff Davis فروخت. خرید کوارتز در اوایل سال گذشته باعث افزایش سبد سهام آن شد.

در مجموع، اسپین‌آف‌ها منعکس‌کننده یک ارزیابی مجدد از خریدهای انجام شده در روزهای پف‌آلود همه‌گیری، قبل از افزایش نرخ‌های بهره و کاهش خوانندگان دیجیتال است.

به گفته برایان موریسی، تحلیلگر رسانه ای، نویسنده خبرنامه، با بدتر شدن شرایط اقتصادی در سال گذشته، شرکت های رسانه ای اولویت های خود را از رشد به سمت صرفه جویی در هزینه تغییر داده اند، انتقالی که ارزش این خریدها را بیشتر تحت نظارت قرار داده است. راه اندازی مجدد.

با توجه به کارایی، برخی تصمیم گرفته‌اند عناوین خاصی را که اگرچه سودآور هستند، ممکن است به طور نابرابر در مجموعه‌ای بزرگ‌تر قرار بگیرند یا توجه را از سرمایه‌گذاری‌های مهم‌تر منحرف کنند، حذف کنند.

موریسی گفت: «وقتی منابع کمتری دارید، آنها را به سمت چیزی که کار می کند قرار می دهید. «در حال حاضر، مردم نگاهی دقیق به مجموعه‌های خود دارند – این تفاوتی با پلتفرم‌های فناوری ندارد که از ابتکارات غیراصولی خود عقب‌نشینی می‌کنند.»

بازار خریداران همه گیر جای خود را به بستن کمربند داده است

بر اساس داده‌های KPMG Advisory، ادغام‌ها و تملک‌ها در سال‌های اولیه همه‌گیری به اوج خود رسیدند.

در بخش رسانه و مخابرات، حجم کل معاملات در سال 2021 48 درصد افزایش یافت و ارزش کل معاملات با افزایش 83 درصدی به 941 میلیارد دلار رسید.

ناشران همچنین از درآمدهای بادآورده تبلیغاتی در نیمه دوم سال 2020 و در سراسر سال 2021 لذت بردند، زیرا مصرف کنندگان زمان بی سابقه ای را صرف مرور ویژگی های رسانه ای کردند.

برای استفاده از این لحظه، شرکت های رسانه ای با جیب عمیق شروع به ربودن املاک مضطرب کردند.