مستندهای ورزشی در حال رونق هستند، اما داستان برخی از ورزشکاران به نیمکت نشینان منتقل شده است.
مجموعه مستند ورزشی لحظاتی را سپری می کند. هواداران به دنبال ارتباط نزدیکتر با بازیکنان هستند و تیمها و لیگها به دنبال راههایی برای بازاریابی ورزش خود برای هواداران هستند که اجباری به نظر نمیرسند. سریال هایی از جمله Netflix و Drive to Survive از فرمول 1، FX و فوتبال انگلیسی به Wrexham، HBO و لیگ ملی فوتبال، Hard Knocks و آمازون و ورزش های متعدد، با تمایل به اصالت و تقویت شده توسط فاصله دیجیتالی همه گیر لیگ برتر، سری آ ایتالیا، فوتبال بینالمللی، فوتبال دانشگاهی) همه یا هیچ، ورزشها و حامیان برندشان را در پشت صحنه، محتوای نیمهفیلتر شدهای که برای عصر رسانههای اجتماعی ساخته شده است، ارائه میدهند.
از آنجایی که چنین مجموعههای مستندی چند برابر میشوند و ورزشهای بیشتری را شامل میشوند، گروهی از ورزشکاران تا حد زیادی از روایت کنار گذاشته شدهاند: زنان.
امسال، این به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. سریالهای حرفهای تنیس و گلف نتفلیکس امسال راهاندازی شد و هر کدام از مردان و زنان هر رشته ورزشی را به نمایش میگذارند. شهر فرشته HBO Max به تازگی ظاهر خود را در مجموعه لیگ ملی فوتبال زنان در لس آنجلس معرفی کرده است. به همان میزان قابل توجه، لیگهای سافتبال، والیبال، چوگان و بسکتبال حرفهای زنان Athletes United با Boardwalk Pictures – شرکت تولید کننده Welcome to Wrexham – برای تولید مستندی درباره لیگ و ورزشکاران آن توافق کردند. در حالی که Boardwalk همچنین Cheer را تولید کرده است – سریالی در نتفلیکس در مورد تشویق های رقابتی که یکی از معدود مواردی است که ورزشکاران زن را تا این مرحله مورد توجه قرار داده است – این مستند اولین مورد از خواهر و برادرهای استریمینگ آن خواهد بود که کانون توجه خود را صرفاً بر روی ورزش زنان قرار می دهد و به لیگ های اجرا شده می پردازد. توسط خود ورزشکاران از طریق کمیته های اجرایی بازیکنان.
کیتلین مک گینتی، رئیس داستان سرایی برند در بورد واک پیکچرز، “شخصیت همه چیز است… این گونه است که مخاطب قرار است با داستان ارتباط برقرار کند.”
مستندسازی نتایج
پس از معرفی به Wrexham در سال گذشته، Wrexham AFC نزدیک به 1 میلیون دنبال کننده جدید در رسانه های اجتماعی به دست آورد و شاهد افزایش فروش کالا در عرض 12 ماه شش برابر شد. بیشتر فصل دوم Cheer به این موضوع اختصاص داشت که چگونه فصل اول تیم ناوارو کالج بولداگز را به ستاره تبدیل کرد و فالوورهای رسانه های اجتماعی، فرصت های تجاری، ویدیوهای طرفداران Cameo و حضور در Dancing with the Stars را افزایش داد. پنج فصل در Drive to Survive، فرمول 1 دو مسابقه ایالات متحده را اضافه کرد، بینندگان را در ESPN افزایش داد و حامیان مالی ایالات متحده را جذب کرد.