چرا برخی از شرکت ها از شما می خواهند باتری خودروی برقی خود را اجاره کنید؟

اگر می خواهید آن باتری را داشته باشید و نمی خواهید از ایستگاه های تعویض بازدید کنید، وسیله نقلیه شما تقریباً 58500 دلار هزینه خواهد داشت. از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید باتری را اجاره کنید، کمتر از 50000 دلار به اضافه هزینه ماهانه 135 دلار پرداخت خواهید کرد. (اگر باتری 100 کیلووات ساعتی را انتخاب کنید، همه هزینه ها کمی بالاتر است، اما ایده یکسان است.) با آن هزینه ماهانه، چند تعویض یا مقدار مشخصی شارژ سریع دریافت می کنید.

کمی بیش از پنج سال طول می کشد تا شروع به پرداخت بیشتر از مبلغی که با گزینه پیش رو پرداخت می کردید، در هزینه ماهانه پرداخت کنید، و اکثر خودروهای برقی امروزی در جاده ها دارای پوشش ضمانت باتری برای 8 تا 10 سال هستند.

مفاهیم

من مجذوب این تغییر بالقوه در مالکیت باتری‌ها هستم، و فکر می‌کنم اگر این چشم‌انداز واقعیت داشته باشد، مزایای بالقوه زیادی وجود دارد.

توانایی اجاره باتری می تواند به معنای استرس کمتری در مورد تخریب باتری برای رانندگان باشدبه گفته فی شن، معاون مدیریت انرژی در Nio. او می‌گوید: «لازم نیست که اصلاً نگران این موضوع باشند، زیرا می‌توانند این باتری را در هر زمان و هر زمان که بخواهند تعویض کنند.

و برای این شرکت، ردیابی و سرویس باتری ها آسان تر است. شن می‌گوید: «اگر مشکلات احتمالی پیدا کنیم، می‌توانیم این باتری را در ایستگاه تعویض خود نگه داریم و تعمیر و نگهداری را انجام دهیم. او اضافه می کند که همین امر در مورد بازیابی باتری ها برای بازیافت در پایان عمر آنها نیز صدق می کند.

سپس امکان وجود دارد سفارشی سازی: برای مثال، رانندگان می توانند باتری با ظرفیت کمتری را انتخاب کنند و فقط قبل از سفرهای طولانی تر آن را ارتقا دهند.. این می تواند هزینه ها را کاهش دهد و حتی مقدار کل مواد مورد نیاز برای ساخت باتری ناوگان خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.

اما از طرف دیگر، برخی از کارشناسان خودروهای برقی چندان مطمئن نیستند که تصویر تعویض باتری بسیار زیبا باشد.