چگونه جستجوی فعال شده با هوش مصنوعی بر مشاغل وابسته ناشران تأثیر می گذارد

بسیاری از برنامه‌های وابسته به ناشران نیز به آزمایش محصول در دنیای واقعی برای عینیت بخشیدن به بررسی‌های خود متکی هستند، برخی از برنامه‌ها از آزمایشگاه‌ها و آشپزخانه‌های آزمایشی برای آزمایش فیزیکی محصولات استفاده می‌کنند.

حتی اگر جستجوی مجهز به هوش مصنوعی بتواند این صفحات را بخزد و نتایج آنها را نشان دهد، این فناوری نمی تواند خود محصولات را آزمایش کند، که ارزش این بخش های وابسته را تقویت می کند.

کریس لوید، معاون و مدیر کل Reviewed، بازوی وابسته گانت، گفت: “برخی از مسدود کردن و مقابله ممکن است تغییر کند.” اما موتورهای جستجو همچنان نتایجی را با تمرکز بر EAT نشان می‌دهند: تخصص، قدرت و قابلیت اعتماد.

ناشران همچنین نسبت به برخی از راه‌هایی که فناوری‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند عملیات خود را کارآمدتر کنند، به ویژه با فرآیندهایی مانند سرفصل‌های تست A/B و جمع‌آوری تحقیقات ابراز خوش‌بینی کردند.

کوچک شدن سطح

در حالی که جستجوی مجهز به هوش مصنوعی در حال حاضر نمی تواند جایگزین عملکرد تست محصول ناشران شود، احتمالاً بر توپوگرافی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر می گذارد.

به گفته لوید، گوگل قبلاً شروع به اختصاص بخش‌های بزرگ‌تری از SERP‌های خود به محصولات داخلی مانند Google Shopping کرده است، و نتایج جعبه گفتگوی آن تنها روند را بیشتر می‌کند و به املاک و مستغلات ارزشمند می‌خورد.

در نتیجه، اگر زمانی ناشران نیاز داشتند در صفحه اول گوگل ظاهر شوند، ممکن است اکنون نیاز داشته باشند در چند نتیجه اول ظاهر شوند.

به همین ترتیب، خریداران بعید به نظر می‌رسند که یک محصول را بخرند، زیرا جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آن را پیشنهاد می‌کند، اما با توجه به قیمت کالا یا فوریت خرید، ممکن است تغییر کند. این می تواند اندازه بازار وابسته را کاهش دهد و ناشران را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

علم سئو تکامل خواهد یافت

به گفته یانگ، نیاز به بهینه سازی محتوا برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، نسل جدیدی از سئو را ایجاد می کند و ناشرانی که به این علم تسلط دارند، از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

یانگ گفت: «در Google، تغییرات کوچکی که شما را به بالا یا پایین صفحه سوق می‌دهد، بر کسب‌وکارتان تأثیر مادی می‌گذارد. “این معادل آن مربع است.”

ناشران همچنین می‌توانند روی کانال‌هایی مانند خبرنامه و پیام‌های متنی سرمایه‌گذاری کنند که به آنها امکان می‌دهد محتوای وابسته را بدون دخالت الگوریتم به کاربران ارائه دهند.

این کانال‌ها همچنین به ناشران اجازه می‌دهند داده‌های شخص اول و اطلاعات واضح‌تری درباره رفتار خرید افراد جمع‌آوری کنند، که تنها با کالایی شدن فرآیند تولید محتوا، حیاتی‌تر می‌شود.

برایس وایدلیتز، معاون نوآوری ناشر در Impact، گفت: «همه در تلاش هستند تا بفهمند هوش مصنوعی چه چیزی را تغییر خواهد داد. “این نحوه خرید شما را تغییر نمی دهد، اما ظاهر فرآیند تحقیق را تغییر می دهد.”