چگونه جستجوی فعال شده با هوش مصنوعی بر مشاغل وابسته ناشران تأثیر می گذارد

ناشران اخیراً از تأثیری که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) فعال شده بر درآمد تبلیغاتی آنها خواهد داشت، هراس داشتند.

اگر بارد گوگل یا بینگ مایکروسافت بتوانند بدون هدایت کاربر به یک مقاله به یک پرس و جوی جستجو پاسخ دهند، نتایج ناشران آسیب خواهند دید. و محبوبیت این ابزارها افزایش یافته است، به طوری که ChatGPT در ماه مارس 1.6 میلیارد بازدیدکننده به دامنه خود، بر اساس داده های مشابه وب، جذب کرده است. بینگ 957 میلیون بازدید داشت در حالی که بارد 30.6 میلیون بازدید داشت.

اما بسیاری از ناشران نیز برای تقویت یکی دیگر از اجزای اصلی کسب و کارشان – بازاریابی وابسته – به ترافیک جستجو متکی هستند.

در سال‌های اخیر، ناشران از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، Vox Media، Vice Media، Hearst، Condé Nast، Future plc.، Dotdash Meredith و دیگران بخش‌های توصیه‌های محصول خود را افزایش داده‌اند، که با کلیک کاربر درآمد ایجاد می‌کند. از طریق یک لینک وابسته و خرید انجام می دهد.

در حالی که تأثیر آن بر درآمد شرکت‌های وابسته کمتر از ترافیک جستجوی عمومی خواهد بود، کارشناسان معتقدند که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با کاهش سطح صفحات نتایج جستجو، افزایش ارزش داده‌های شخص اول و ایجاد تقاضا برای زمینه جدید تخصص سئو

تروی یانگ، تحلیلگر رسانه و رئیس سابق هرست مدیا، گفت: «وابسته بین قصد کاربر و اقدام کاربر قرار می گیرد. “اگر فضای بین پرس و جو و SKU مختل شود، برخی از آن کسب و کار مختل می شود.”

تفاوت خرید و سوال پرسیدن

JC Gombeaud، معاون ارشد بازاریابی در Skimlinks گفت: افرادی که از جستجو برای خرید استفاده می کنند، هدفی اساساً متفاوت با افرادی دارند که به دنبال یافتن پاسخ سؤالات هستند.

در حالی که یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی نیازهای یک پرس و جو را برآورده می کند، خریداران به ندرت بر اساس یک نقطه داده تصمیم می گیرند. این تفاوت این دو فرآیند را از هم جدا می کند و از بازاریابی وابسته در برابر تحولاتی که با جستجو مواجه می شود محافظت می کند.

گومبو گفت: «آنچه از ترافیک می بینیم این است که مردم انتخاب می خواهند. بهترین تلویزیون وجود ندارد. بهترین تلویزیون با توجه به معیارها و سلیقه آنها وجود دارد.»