داغ ترین فناوری آب و هوای جدید آجر است

بسیاری از فرآیندهای صنعتی 24 ساعته کار می کنند، بنابراین به گرمایش دائمی نیاز دارند. با کنترل دقیق انتقال حرارت، سیستم Rondo می‌تواند به سرعت شارژ شود و از دوره‌های کوتاهی که برق ارزان است، زیرا منابع تجدیدپذیر در دسترس هستند، استفاده می‌کند. باتری های حرارتی این استارت آپ احتمالاً به حدود چهار ساعت شارژ نیاز دارند تا بتوانند به طور مداوم گرما را در روز و شب ارائه دهند.

مقدار “هیولایی” گرما

یکی از چالش‌های اصلی فناوری‌های ذخیره‌سازی گرما، ساخت سیستم‌های کافی برای پاسخگویی به تقاضای عظیم انرژی صنایع سنگین خواهد بود. ربکا دل، مدیر ارشد صنعت در ClimateWorks می‌گوید این بخش از مقدار «هولناکی» گرما استفاده می‌کند. از کل انرژی مورد استفاده سالانه در صنعت، حدود سه چهارم آن به صورت گرما است، در حالی که امروزه تنها یک چهارم آن برق است. گرمای صنعتی حدود 20 درصد از کل تقاضای جهانی انرژی را تشکیل می دهد.

سوخت های فسیلی واضح و مقرون به صرفه ترین راه برای تامین انرژی این فرآیندهای عظیم صنعتی بوده اند، اما قیمت انرژی بادی و خورشیدی در چند دهه گذشته بیش از 90 درصد کاهش یافته است. دل می‌گوید این درها را برای نقش مهم‌تر برق در سراسر صنعت باز کرده است.

ما در این لحظه باشکوه هستیم که می‌توانیم از سوزاندن مواد برای گرما خودداری کنیم و اودانل می گوید که ارزان تر باشد.

چند گزینه بالقوه دیگر برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ارزان در صنعت وجود دارد. برخی از تأسیسات را می توان طوری تنظیم کرد که به جای گرمای زیاد، از برق مستقیم استفاده کنند. برای مثال، شرکت‌ها روی فرآیندهای الکتروشیمیایی برای تولید سیمان و فولاد کار می‌کنند، اگرچه جایگزینی تمام زیرساخت‌ها در کارخانه‌های موجود ممکن است چندین دهه طول بکشد. استفاده از الکتریسیته برای تولید هیدروژن، که بعداً می‌تواند برای الکتریسیته سوزانده شود، یکی دیگر از مسیرهای بالقوه است، اگرچه در بسیاری از موارد هنوز هم مقرون به صرفه و ناکارآمد است.

هر تلاشی برای برآورده ساختن تقاضای عظیم گرمایی صنعت مستلزم گسترش چشمگیر تولید برق است. دل می گوید، یک کارخانه سیمان استاندارد تقریباً 250 مگاوات انرژی، عمدتاً به صورت گرما، همیشه مصرف می کند. این مقدار برق حدود 250000 ساکنان است، بنابراین برق رسانی به یک مرکز صنعتی بزرگ به معنای افزایش تقاضای برق معادل تقاضای یک شهر کوچک است.

یک آجر در یک زمان

Rondo در تلاش خود برای استقرار باتری های حرارتی در صنعت تنها نیست. Antora Energy، مستقر در کالیفرنیا، همچنین در حال ساخت سیستم های ذخیره گرما با استفاده از کربن است. جاستین بریگز، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی، می گوید: «بسیار ساده است – به معنای واقعی کلمه فقط بلوک های جامد است.

سیستم Antora به جای استفاده از یک عنصر گرمایش جداگانه (مانند “کویل توستر” Rondo) برای تبدیل الکتریسیته به گرما، از بلوک‌های کربنی به عنوان یک بخاری مقاومتی استفاده می‌کند، بنابراین آنها هم گرما تولید و هم ذخیره می‌کنند. بریگز توضیح می دهد که این می تواند هزینه ها و پیچیدگی را کاهش دهد. اما این انتخاب همچنین به این معنی است که سیستم باید به دقت محصور شود، زیرا گرافیت و سایر اشکال کربن می توانند در دمای بالا در هوا تجزیه شوند.