چرا استراتژی بازاریابی BMW به فیلمسازی بازمی گردد؟

تولیدکننده خودروهای لوکس آلمانی BMW قصد دارد از طریق بازاریابی خود دوباره از تجربه هالیوود الگوبرداری کند. پس از هفت سال غیبت، مجموعه فیلم های برند، BMW Films، دوباره احیا خواهد شد.

این بازگشت همراه با انتشار یک فیلم کوتاه با حضور اوما تورمن، پوم کلمنتیف و یک BMW i7 M70 است. این فیلم اواخر این ماه در جشنواره کن به نمایش در خواهد آمد.

موفقیت BMW Films در سال 2001 با یک سری فیلم کوتاه برنده جوایز به نام The Hire با بازی کلایو اوون و تحت نظارت شرکت سازنده فیلمساز دیوید فینچر آغاز شد.

شورت های الهام گرفته شده از جیمز باند، هشت اثر را در کمتر از 10 دقیقه تولید کردند که اساساً بهانه ای برای نمایش بی ام و در تعقیب و گریز ماشین بودند. آنها همچنین شامل اجراهایی از ستارگانی مانند مدونا، جیمز براون و گری اولدمن بودند که توسط استادان اکشن مانند جان وو، جان فرانکنهایمر، تونی اسکات و گای ریچی کارگردانی می شد.

BMW Films به تولید چند فیلم کوتاه دیگر ادامه داد و آخرین آن، The Escape، به عنوان دنباله ای بود و اوون در سال 2016 بازگشت.

استفان پونیکوا، معاون و رئیس بخش ارتباطات برند و تجربه برند BMW به Adweek گفت: «ما عاشق میراث تاریخی خود در مورد فیلم‌های BMW هستیم. من همیشه آن را به عنوان یک گنج توصیف می‌کنم، زیرا تیم در سال 2001 نمی‌دانست که چه کار دراماتیک و نمادینی انجام داده‌اند.»

او به این نکته اشاره می کند که چرا این فیلم ها در دوره ای پیش از وجود یوتیوب تولید شده اند. سریال اصلی در نهایت به صورت DVD منتشر شد زیرا این تنها راهی بود که مخاطبان می‌توانستند همه قسمت‌ها را با هم در یک مکان ببینند.

اولین تعقیب و گریز بی صدا با ماشین

ب‌ام‌و جدا از خروجی‌اش، پیوندهای نزدیکی با صنعت فیلم در سرتاسر هالیوود و پلتفرم‌های استریم مانند نت‌فلیکس دارد، زیرا خودروها در بیش از 30000 فیلم در طول سال‌ها ظاهر می‌شوند، از جمله ماموریت غیرممکن: فال اوت، سریع و خشمگین 6، رونین و گلدن آی.

فیلم جدید «آرامش» با مشارکت جشنواره فیلم تولید شده است و بی‌ام‌و دوباره رویکرد برندسازی را برای ساخت فیلم در پیش می‌گیرد که پونیکوا آن را «وارد به عصر داستان‌گویی و نه تبلیغات معمولی» توصیف می‌کند، جایی که خودروها را به سمت فروش خود سوق می‌دهیم. قیف.»

بازگرداندن تمرکز فیلم در حالی اتفاق می‌افتد که BMW به دنبال تبلیغ وسیله نقلیه تمام الکتریکی خود – i7 M70 – است که به عنوان خودروی لوکس الکتریکی “پر سرسبد” خود با صفحه نمایش 31 اینچی با صدای فراگیر برای تماشای سرنشینان در عقب نگاه می‌کند.

و در سبکی متفاوت از یک فیلم درایو، این فیلم در ناوگان 200 خودرویی در کن، جایی که فیلمبرداری شده، نمایش داده خواهد شد. حامیان جشنواره می‌توانند در حالی که روی صندلی‌های مسافر نشسته‌اند، فیلم کوتاه را تماشا کنند.