شما دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی داده ها را رعایت کرده اید. در مورد اخلاق داده ها چطور؟

Arpanet در سال 1969 به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین رایانه ها ایجاد شد. نه تنها اینترنت مدرن، بلکه اولین قانون حفظ حریم خصوصی داده های ایالات متحده، قانون حریم خصوصی در سال 1974 را ایجاد کرد که نحوه مدیریت داده ها توسط سازمان های دولتی را دیکته می کرد.

بنابراین، قانون حفظ حریم خصوصی داده ها متولد شد، و به دلیل ماهیت خود، دارای یک دستور قانونی برای نحوه جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده ها است و دستورالعمل هایی را برای مشاغل ارائه می دهد که توسط قانون قابل اجرا هستند.

از سال 1974، مجموعه ای از قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها، هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان وضع شده است. در سال های اخیر، با افزایش جمع آوری داده ها، تقاضا برای رویه های داخلی شرکت برای پیروی از دستورالعمل های داده های اخلاقی افزایش یافته است. در حالی که شرکت‌ها از نظر قانونی ملزم به حفاظت از داده‌های مشتری هستند، پیمایش حریم خصوصی داده‌ها با رویکردی مبتنی بر اخلاق متفاوت است: این یک تصمیم کاملاً داوطلبانه و کاملاً فردی است که از نظر کیفی توسط افراد، اصول و هدف شرکت هدایت می‌شود.

اما اخلاق داده‌ها می‌تواند فراتر از قانون باشد و شکاف بین انطباق و فرآیندهای روزمره را پر کند. این نشان دهنده وعده هایی است که یک شرکت به مصرف کنندگان خود می دهد.

کسب‌وکارها معمولاً با توسعه یک دستور کار اخلاقی داده‌ها شروع می‌کنند، که به اصول و شیوه‌هایی اشاره دارد که برای اطمینان از اخلاقی، منصفانه، مسئولانه و شفاف روش‌های استفاده از داده‌ها طراحی شده‌اند. خروجی یک طرح اجرایی است که شامل جزئیات دقیقی مانند مالکیت بخش، آموزش بین عملکردی، ارزیابی و اندازه‌گیری است.

اگر کارکردها و مسئولیت های حریم خصوصی داده ها را در مقابل اخلاقیات داده ها درک کنید، به سرعت خواهید دید که نمی توان آنها را در یک فرد یا حتی یک تیم ترکیب کرد، به همین دلیل است که همکاری بسیار مهم است: حفظ حریم خصوصی داده ها به تیمی دارای مجوز نیاز دارد. کارشناسان حقوقی مخصوصاً آموزش دیده و اغلب دارای گواهی برای ردیابی چشم انداز دائماً در حال تغییر حریم خصوصی جهانی، تفسیر قوانین جدید و اطمینان از اینکه شرکت شما گام های مناسبی را برای سازگاری برمی دارد.

هر بخشی که به داده ها دست می زند به نمایندگی در یک تیم اخلاقی داده نیاز دارد تا در جمع آوری داده ها، ذخیره سازی داده ها، ایجاد مخاطب، استراتژی تجاری و بازاریابی با هم کار کنند.

پیامدهای بازاریابی داده های اخلاقی