علیرغم سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، مطالعات نشان می دهد که آگاهی کم است

بازاریابان به طور فزاینده ای در هوش مصنوعی برای تولید محتوا و سفارشی کردن سفرهای کاربران سرمایه گذاری می کنند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که با وجود این هیجان، آگاهی از هوش مصنوعی در میان جمعیت عمومی نسبتاً پایین است.

تحقیقات گارتنر در ماه مارس، در مورد اینکه چرا نظرات مردم در مورد برندهای ChatGPT تاثیر می گذارد، نشان داد که بیش از نیمی (53٪) از 320 پاسخ دهنده هنوز در مورد ابزار هوش مصنوعی چیزی نشنیده اند.

مطالعه دیگری شکاف درک بین برندها و مصرف کنندگان را برجسته می کند. در گزارش آتی پلتفرم تعامل با مشتری Twilio در مورد وضعیت شخصی‌سازی، 81 درصد از 500 کسب‌وکار مورد بررسی احساس می‌کنند که فناوری هوش مصنوعی اخیر، از جمله ChatGPT، Bard Google، و Bing مبتنی بر هوش مصنوعی، پتانسیل تأثیرگذاری مثبت بر تجربیات مشتری را دارد.

با این حال، طبق گزارش مشاهده شده توسط Adweek، 59 درصد از 3001 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که از استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی تجربیات خود راحت نیستند.

جویس کیم، مدیر ارشد فناوری Twilio، گفت: «از آنجایی که بازاریابان برای آزمایش شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، باید پیاده‌سازی‌های متفکرانه و مسئولانه را نیز در اولویت قرار دهند. این یک فرصت روشن برای حرکت با زمان با استفاده از داده های شخص اول و همچنین ابزارهای داده بلادرنگ است که می تواند به مدیریت موثر داده ها کمک کند.

در زیر نمودارهایی وجود دارد که آگاهی افراد را نشان می دهد، جایی که آنها اعتماد و انتظارات خود را در مورد اینکه چه کسی باید هوش مصنوعی را تنظیم کند، نشان می دهد.

استفاده از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی منجر به آگاهی نمی شود

دانشگاه کوئینزلند و KPMG از مردم در 17 کشور نظرسنجی کردند و دریافتند که 68 درصد از این فناوری‌های متداول مبتنی بر هوش مصنوعی مانند رسانه‌های اجتماعی، ربات‌های چت و دستیاران مجازی استفاده کرده‌اند، اما از هر پنج نفر دو نفر (45 درصد) از وجود این ابزارها بی‌اطلاع بودند. با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از هوش مصنوعی لزوماً به معنای افزایش درک نیست.

اما زمانی که در فعال سازی صدا از طریق دستیارهای مجازی یا تشخیص چهره (70 درصد) از هوش مصنوعی استفاده می شد، آگاهی بیشتری در میان مردم وجود داشت (75%).