علیرغم سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، مطالعات نشان می دهد که آگاهی کم است

با وجود آگاهی کم از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT، استفاده از آن به عنوان یک موتور جستجو در حال رشد است و با موتورهای جستجوی سنتی رقابت می کند.

داده های Similar Web نشان می دهد که ChatGPT از Bing (957 میلیون بازدید) و DuckDuckGo (857.6 میلیون) در ترافیک جهانی جلوتر است، اگرچه از گوگل عقب است.

در ابتدای سال، مایکروسافت در OpenAI، شرکت ChatGPT سرمایه گذاری کرد و ویژگی های ChatGPT را در محصولات خود مانند آفیس، مرورگر اج و موتور جستجوی Bing ادغام کرد. ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، در تماس با سرمایه‌گذاران این هفته گفت: این دومی روزانه 100 میلیون کاربر دارد و پس از اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی شاهد افزایش دانلودها بوده است.

مردم در مراقبت های بهداشتی با هوش مصنوعی راحت تر هستند

به طور فزاینده‌ای نگرانی‌ها در مورد الگوریتم‌های هوش مصنوعی که حاوی سوگیری هستند، افزایش می‌یابد و اعتماد مردم به استفاده از هوش مصنوعی در صنایع خاص را از بین می‌برد.

مطالعه دانشگاه کوئینزلند نشان داد که تقریباً 44 درصد از مردم به طور قابل توجهی بیشتر به هوش مصنوعی برای استفاده در صنعت مراقبت های بهداشتی اعتماد دارند. در مقایسه، کمترین استفاده از هوش مصنوعی در منابع انسانی با 34 درصد بود.

به طور مشابه در تحقیقات گارتنر، 57 درصد از مصرف‌کنندگان ابراز نگرانی کردند که تولیدکنندگان محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده را منتشر کنند.

علاوه بر این، دو سوم مردم گفتند که بسیار مهم است که برندها به صراحت برچسب گذاری کنند که آیا محتوایی که منتشر می کنند شامل کمک هوش مصنوعی است یا خیر.

نیکول گرین، معاون تحلیلگر در Gartner Marketing Practice می‌گوید: «بازاریابان باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند از برند و داده‌های شرکت خود برای استفاده از این مدل‌ها استفاده کنند.

تا سال 2027، گارتنر انتظار دارد 80 درصد از بازاریابان سازمانی یک تابع اختصاصی اصالت محتوا برای مبارزه با اطلاعات نادرست و مطالب جعلی ایجاد کنند.

مردم به شدت معتقدند که هوش مصنوعی نیاز به مقررات دارد

اکثر مردم بر این باورند که مقررات هوش مصنوعی مورد نیاز است و انتظار دارند نوعی نظارت مستقل وجود داشته باشد و 71 درصد با این بیانیه که هوش مصنوعی نیازی به مقررات ندارد، مخالف هستند. اما اجماع در مورد اینکه چه کسی باید به آن تعلق بگیرد، تقسیم شده است.

پاسخ ها در سه پاسخ متفاوت تقریباً یکسان است: هوش مصنوعی توسط دولت ها تنظیم می شود. نهادهای مستقل یا صنایعی که هوش مصنوعی را توسعه و استفاده می کنند. قویترین احساسات معتقد است که هوش مصنوعی باید توسط بیش از یکی از این سه مورد تنظیم شود.