درباره اینکه چگونه گوگل موتور جستجوی خود را با هوش مصنوعی مولد بازسازی می کند، چه باید بدانید

این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود اعلام کرد که برای تسلط خود در بازار جستجو، گوگل ویژگی های هوش مصنوعی مولد را به موتور جستجوی خود برای بهبود نتایج جستجو در هفته های آینده می آورد.

هنگامی که شخصی در نوار جستجوی اصلی گوگل درخواستی را تایپ می کند، پاسخی را مشاهده می کند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. مدل مبتنی بر هوش مصنوعی به جای پیوند به وب‌سایت‌ها، پاسخ‌ها را با جملات کامل، مشابه ChatGPT، و همچنین پیوندهای سطحی به سایت‌هایی با اطلاعات پشتیبان‌گیری از پاسخ می‌نویسد. این علاوه بر نتایج جستجوی سنتی است. افراد همچنین می‌توانند از طریق اعلان‌های سؤالات پاپ‌آپ از طریق قالب ربات چت، سؤالات را پیگیری کنند. مشخص نیست این ویژگی‌ها چه زمانی عرضه می‌شوند و چه کسی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در این کنفرانس خطاب به جمعیت حاضر شد: «ما برای مدتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا محصولات خود را به طور اساسی مفیدتر کنیم. و با هوش مصنوعی مولد، ما در حال برداشتن گام بعدی هستیم. ما در حال تجسم مجدد همه محصولات اصلی خود از جمله جستجو هستیم.

گوگل در تلاش جدید خود به نام Search Generative Experience (SGE) به تبلیغات جستجو اجازه می دهد تا در اسلات های تبلیغاتی اختصاصی در سراسر صفحه ظاهر شوند. تبلیغات همچنان دارای برچسب های تبلیغاتی شفاف گوگل با برچسب “اسپانسر” در متن سیاه و سفید پررنگ خواهد بود.

در هفته‌های آینده، SGE آزمایشی را در آزمایشگاه‌های جستجوی Google اجرا خواهد کرد تا نحوه، زمان و فرمت‌های نمایش تبلیغات را آزمایش کند. این غول فناوری همچنین بازخورد تبلیغ کنندگان را در مورد تجربه آنها جمع آوری خواهد کرد.

بر اساس آمار ماه آوریل از Global Stat Counter، گوگل 92.6 درصد از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. در همین حال، Bing مایکروسافت 2.8 درصد از بازار جهانی جستجوی دسکتاپ را به خود اختصاص داده است. در ماه فوریه، رقیب مایکروسافت هوش مصنوعی را به موتور جستجوی خود بینگ معرفی کرد و افراد بیشتری را تشویق به ثبت نام کرد. در اوایل این هفته، مایکروسافت به تبلیغ‌کنندگان توضیح داد که چگونه فرمت‌ها در Bing مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کنند.

تصویر