درباره اینکه چگونه گوگل موتور جستجوی خود را با هوش مصنوعی مولد بازسازی می کند، چه باید بدانید

مونیکا هو، مدیر عامل شرکت martech SOCI گفت: «با توجه به اینکه مایکروسافت به طور مداوم ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در جستجو ادغام می‌کند، گوگل را برای انجام همین کار تحت فشار قرار داده‌اند. برندها باید تلاش های خود را برای بهبود حضور خود در پلتفرم های جستجو با استفاده از هوش مصنوعی تسریع کنند و با انتظارات مصرف کننده همگام شوند. علاوه بر این، برندها باید اطمینان حاصل کنند که داده‌هایشان در پلتفرم‌های جستجو به‌روز نگه داشته می‌شوند و باید با شرکای فنی خود همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات در نتایج جستجوی هوش مصنوعی گنجانده شده است.

مبارزه با اطلاعات غلط و درخواست های مالکیت

خطرات محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی که اطلاعات نادرست را تحریک می کند، به رهبران جهانی رسیده است. در اوایل این ماه، کاخ سفید میزبان نشستی با مدیران اجرایی گوگل، مایکروسافت، آنتروپیک و OpenAI بود تا در مورد راه‌های ایمن و مسئولانه توسعه هوش مصنوعی بحث کنند.

گوگل چندین ابزار را برای شناسایی محتوای تولید شده مصنوعی، از جمله قابلیت‌های واترمارک و ابرداده معرفی کرد که انتظار می‌رود در چند ماه آینده عرضه شوند.

گوگل قصد دارد متادیتا و نشانه گذاری را در فایل اصلی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خود قرار دهد تا مردم بتوانند برچسب هایی را ببینند که تصاویر را به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی علامت گذاری می کنند. سازندگان و ناشران می توانند ابرداده مشابهی را اضافه کنند. این غول فناوری همچنین قصد دارد آخرین مدل های تولیدی خود را واترمارک کند تا به چالش اطلاعات نادرست کمک کند.

پیچای گفت: «فراداده به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا یک زمینه اضافی را با فایل‌های اصلی مرتبط کنند و هر زمان که با تصویری روبرو می‌شوید اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد.»

چراغ شاه، استاد دانشکده اطلاعات در دانشگاه واشنگتن، اگرچه گامی در مسیر درست است، اشاره می کند که این تلاش برای حل اطلاعات نادرست تنها به تصاویر محدود می شود.

او گفت: «اگر گوگل یا هرکسی وانمود می‌کند که این به طور کامل اطلاعات نادرست را حل می‌کند، این درست نیست. علاوه بر این، بازیگران بد هنوز هم می توانند تصاویر را هک و دستکاری کنند. شاه افزود: و بیشتر کاربران نهایی ممکن است دانش محدودی برای بررسی ابرداده ها داشته باشند یا حتی بپرسند که آیا تصاویر با استفاده از ابزار هوش مصنوعی تولید شده اند یا خیر.

گوگل همچنین دو روش جدید برای ارزیابی تصاویر توسط افراد اضافه خواهد کرد. ابتدا، در جستجوی گوگل، افراد می‌توانند اطلاعات کلیدی را ببینند، مانند زمان و مکان اولین بار تصاویر مشابه و مکان‌های دیگری که تصویر آنلاین دیده شده است، از جمله بررسی واقعیت اخبار و سایت‌های اجتماعی.