شرط بزرگ گوگل روی هوش مصنوعی و نقشه جدید ژنوم انسان

اخبار: گوگل در کنفرانس سالانه I/O خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که گوگل ابزارهای جدید و قدرتمند هوش مصنوعی را در تعداد زیادی از محصولات موجود خود قرار داده و تعداد زیادی ابزار جدید از جمله دستیار کدنویسی را راه اندازی می کند.

چه چیزی در حال تغییر است: میلیاردها کاربر به زودی آخرین حالت زبان هوش مصنوعی گوگل، PaLM 2 را خواهند دید که در بیش از 25 محصول مانند Maps، Docs، Gmail، Sheets و چت ربات این شرکت، Bard، ادغام شده است، که در حال باز کردن آن برای تعداد بیشتری از کاربران است. این بزرگترین تلاش این شرکت برای ادغام آخرین موج فناوری هوش مصنوعی در محصولات مختلف است.

چرا مهم است: به دلیل خطرات ایمنی و اعتبار، گوگل در عرضه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی کندتر از رقبا عمل کرده است. اما رقابت شدید رقبایی مانند مایکروسافت، OpenAI و دیگران باعث شده است که این احساس را داشته باشد که چاره‌ای جز پیشروی ندارد. کارشناسان هشدار می‌دهند که این یک استراتژی مخاطره‌آمیز است که می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و با تنظیم‌کننده‌ها مخالفت کند. داستان را کامل بخوانید.

– ملیسا هیکیلا

این نقشه جدید ژنومی سعی می کند تمام تنوع ژنتیکی انسان را به تصویر بکشد

پس از بیش از 20 سال ادعای تکمیل پروژه ژنوم انسان، محققان نسخه دیگری از نقشه ژنوم انسان را اعلام کردند.

در حالی که نسخه‌های قبلی این پروژه ادعا می‌کردند پیش‌نویس طرح ژنتیکی یک انسان است، این به‌روزرسانی DNA کامل 47 فرد مختلف – آفریقایی‌ها، بومیان آمریکایی و آسیایی‌ها، در میان گروه‌های دیگر- را در یک اطلس ژنتیکی غول‌پیکر ترکیب می‌کند. بهتر است تنوع ژنتیکی گونه ما را نشان دهد.

نقشه جدید که “پانگنوم” نام دارد، یک دهه در حال ساخت است و محققان می گویند که تنها بزرگتر خواهد شد. مهمتر از همه، این می تواند امکانات هیجان انگیزی برای تشخیص بیماری های نادر داشته باشد. داستان را کامل بخوانید.