خانه سازی دیگر یک روند نیست. اینجاست تا برای برندها بماند

طبق یک مطالعه جدید از انجمن آگهی دهندگان ملی (ANA)، که در آن 82٪ از پاسخ دهندگان عضو ANA گفتند که شرکت آنها یک آژانس داخلی دارد، آژانس های داخلی دیگر روند نوپایی نیستند.

ANA این مطالعه را هر پنج سال یکبار انجام می دهد که به نام “ظهور ادامه آژانس داخلی: نسخه 2023” نامیده می شود. نتایج آن نشان می‌دهد که در دهه گذشته افزایش قابل‌توجهی در خانه‌سازی وجود داشته است، به طوری که 58 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی در سال 2013 – افزایش 20 درصدی نسبت به سال 2018 – نشان می‌دهد که آنها دارای قابلیت‌های تبلیغات داخلی هستند.

در یک دوره زمانی طولانی، خانه نشینی به طور فزاینده ای رایج تر شد. در سال 2008، زمانی که اردوی ملی افغانستان برای اولین بار این تحقیق را انجام داد، تنها 42 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که یک آژانس داخلی دارند.

بیل دوگان، معاون اجرایی گروه ANA، به Adweek گفت: «یکی از یافته‌های بسیار ساده سطح بالا این است که خانه‌سازی یک روند نیست. نتایج نظرسنجی به دوگان نشان می‌دهد که در حال حاضر خانه‌سازی، حداقل در میان اعضای اردوی ملی افغانستان، چنان فراگیر شده است که به‌عنوان یک استثنا قید کردن خانه‌های داخلی نادقیق شده است.

تحقیقات دیگر عمدتاً از یافته های ANA پشتیبانی می کند. در سال 2021، مطالعه ای که توسط انجمن آژانس های داخلی (IHAF) و تحقیقات Forrester انجام شد، به طور مشابه نشان داد که 77٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی یک آژانس داخلی داشتند. آن تحقیق همچنین نشان داد که همه‌گیری کووید-19 علیرغم کاهش هزینه‌های تبلیغاتی همه‌گیر در خانه‌ها را کند نکرد. همچنین اشاره کرد که همه‌گیری به رشد تیم‌های داخلی کمک کرده است، زیرا بسیاری از آژانس‌ها تعداد زیادی از کارمندان را اخراج کردند و آن کارمندان کار در خانه را پذیرفتند.

با مقیاس آژانس‌های داخلی و تعداد کارمندان بیشتر، بازاریابان باید توجه خود را به رفع پیچیدگی‌های عملیاتی معطوف کنند که بسیاری از آژانس‌های داخلی را از گسترش خدمات خود باز می‌دارد. برندها به بحث در مورد برخی سوالات ادامه خواهند داد. به عبارت دیگر، آیا در زمانی که کارفرمایان محدود هستند و اخراج‌ها در سطح صنعت فراوان است، واقعاً مسکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند؟ این تحقیق همچنین نشان می دهد که آژانس های خارجی باید یا از شیوه های رایج داخلی حمایت کنند یا اینکه یکی از رقبای آنها را بپذیرند.

آیا خانه سازی به کاهش روابط AOR کمک می کند؟

صرف نظر از اینکه چه تعداد از بازاریابان به آژانس های داخلی افتخار می کنند، گزارش ANA نشان داد که 92 درصد آنها هنوز از آژانس های خارجی استفاده می کنند. این بدان معناست که پروژه ها نسبت به گذشته پراکنده تر می شوند (مگر در مواردی که بودجه بازاریابی در حال رشد باشد). بودجه های پراکنده تر بازاریابان به ناچار منجر به تکالیف بیشتر مبتنی بر پروژه و مشارکت کمتر AOR می شود.