پیوندهای بازاریابی دایره ای پایداری و رشد

بر اساس داده‌های جدید فدراسیون جهانی آگهی‌دهندگان (WFA) و رویه‌های تغییر پایدار Kantar، رهبران بازاریابی نقش کلیدی در ایجاد شتاب حول شیوه‌های پایدار دارند، اما از سایر عملکردهای تجاری عقب هستند.

این گزارش که این هفته منتشر شد، از پاسخ های نظرسنجی بیش از 900 بازاریاب سمت مشتری از 48 کشور و همچنین کارهای موجود در مورد روندهای بازاریابی پایدار است. محققان همچنین مصاحبه های عمیقی با 18 رهبر جهانی و 10 کارشناس پایداری انجام دادند.

محققان دریافتند در دو سال پس از آخرین گزارش WFA در مورد بازاریابی و پایداری، سازمان های بازاریابی و رهبران برند درک بهتری از چالش هایی که با آن روبرو هستند ایجاد کرده اند. گزارش جدید موانع ساختاری و نهادی را برای تحول پایدار شناسایی کرد و یک نقشه راه صنعتی برای بازاریابان ترسیم کرد تا در کنار تلاش‌های پایداری از طریق داستان‌گویی، طراحی، نوآوری و همکاری، رشد را پیش ببرند.

استفان لورک، مدیر عامل WFA، در این گزارش گفت: “بازاریابان بالاخره شروع به درک مقیاس چالش پایداری و به ویژه بحران آب و هوا کرده اند.” ما به نقطه ای رسیده ایم که وضعیت موجود به سادگی یک گزینه نیست. تحول اساسی شده است.»

بازاریابی دایره ای

به منظور هماهنگی پایداری و رشد، بیشتر کسب‌وکارها به تغییرات سیستمی برای تنظیم مواردی مانند توسعه محصول و پایان عمر و همچنین محاسبات سود و زیان نیاز دارند.

ما هنوز هم می‌توانیم یک پارادایم اقتصادی سرمایه‌داری داشته باشیم […] Solitaire Townsend، یکی از بنیانگذاران و مشاور ارشد آژانس Futerra، در این گزارش گفت: اگر بتوانیم رشد و تولید سود ناشی از تخریب محیط زیست را جدا کنیم. «در واقع می توان رشدی پر جنب و جوش، اقتصادی مولد و سودآور بدون تخریب محیط زیست داشت. اما به طور اساسی غیر مادی خواهد شد.»

این گزارش پنج اهرم را شناسایی کرد که بازاریابان برای حمایت از این انتقال در اختیار دارند، چارچوبی که WFA و Kantar آن را “بازاریابی و رشد دایره ای” نامیده اند.

آن اهرم ها به شرح زیر است:

  • ارزش دوباره تعریف شد رویکردی را توصیف می کند که یک چارچوب سنتی سود و زیان را برای ترکیب هزینه و منافع برای مردم و آب و هوا ایجاد می کند.
  • پایداری اول مستلزم ادغام پایداری در تمام جنبه های کسب و کار به جای اینکه به عنوان سیلو خود عمل کند.
  • نوآوری رادیکال تغییرات مخاطره آمیز، تخیلی و تحول آفرین در مدل های کسب و کار و توسعه محصول را تشویق می کند تا اثرات آب و هوایی و محیطی را به شدت کاهش دهد.
  • روابط متحول کننده بر همکاری در سراسر صنعت، مشارکت داخلی برای ایجاد پایداری در زنجیره تامین، و اندازه‌گیری و تشویق شرکای آژانس تمرکز دارد.
  • خلاقیت در عمل این است که داستان پایداری را به خوبی بیان کنیم، شیوه های پایدار را در ارتباطات ادغام کنیم، پیام ها را با مقررات هماهنگ کنیم و ادعاهای سبز را بر روی کل چرخه عمر محصول قرار دهیم.