پیوندهای بازاریابی دایره ای پایداری و رشد

در حالی که تحول پایدار چیزی نیست که بازاریابان به تنهایی بتوانند آن را انجام دهند، این گزارش بر اهمیت تعبیه پایداری در طول چرخه عملیاتی بازاریابی – از اندازه گیری و روندها گرفته تا استراتژی و هدف گذاری تاکید کرد.

در حالی که 84 درصد از بازاریابان مورد بررسی اهمیت داشتن یک اکوسیستم داده پایدار و بینش خوب را تأیید کردند، فقط 30 درصد گفتند که این کار را به خوبی انجام می دهند. علاوه بر این، 35٪ شکاف مهارتی را در مورد دانش پایداری بازاریابی درک کردند.

جین واکلی، مدیر ارشد مصرف‌کننده و بازاریابی پپسی کو، در این گزارش گفت که بازاریابان باید زنجیره ارزش محصولات و برندهای خود را درک کنند – نه فقط منافع برای مصرف‌کنندگان.

او گفت: «این یک تغییر در نحوه رفتار ما به عنوان یک صنعت است. ما باید درک کنیم که کجا برای سایر ذینفعان در آن زنجیره ارزش، از کشاورز گرفته تا تدارکات و حمل و نقل، ارزش قائل می‌شویم، و چگونه ارزش را برای شرکت، کره زمین و افرادی که به آنها خدمت می‌کنیم، به حداکثر برسانیم.»

اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان مورد بررسی (90٪) گفتند که نیاز به برنامه پایداری بلندپروازانه تر برای ایجاد تأثیر لازم در محدودیت های زمانی ایجاد شده توسط بحران آب و هوا وجود دارد. با این حال، بیش از یک سوم (35٪) گفتند که فاقد منابع داخلی لازم هستند.

کریستینا دیژاندینو، مدیر ارشد مالی جهانی Diageo در این گزارش گفت: «این یک دهکده نیاز دارد. “بزرگترین پیروزی که می توانیم داشته باشیم شفافیت واقعی در مورد هدف نهایی، عزم راسخ برای رسیدن به آنجا و یک ارکستراسیون قدرتمند از نظر سازمانی است.”