“هر روز اردک زدن روز زمین است”

از آنجایی که شستشوی سبز پرخطرتر می‌شود، مصرف‌کنندگان هوشیارتر می‌شوند و تغییرات آب و هوایی سرعت می‌گیرد، پیام‌های برند در مورد روز زمین تغییر می‌کنند.

برخی از برندها به جای اینکه صرفاً یک لوگو را سبز کنند یا کمک مالی یکباره را به یک موسسه خیریه زیست محیطی پرتاب کنند، قدمی فراتر گذاشته‌اند—نمایش شیوه‌های پایدار از طریق کمپین‌های آموزشی و پیشروی تلاش‌های حمایتی.

همه اینها در بحبوحه تغییر به سمت پیام‌های اقلیمی مثبت‌تر و متمرکز بر راه‌حل‌ها به جای عذاب و تاریکی اتفاق می‌افتد. ترس از شستشوی سبز به روند سبز شدن دامن می زند و در عین حال فشارهای تورمی بودجه ها و جیب ها را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود که برندها صرفه جویی در هزینه ها را به مزایای زیست محیطی در پیام رسانی اولویت دهند.

بر اساس گزارش پلتفرم داده های پشتیبانی شده با هوش مصنوعی CreativeX، در ابتدای سال 2023، پس از رشد ثابت بین سال های 2020 و 2022، پیام های بازاریابی مرتبط با پایداری 47 درصد کاهش یافت. گزارش جدید، تنها 4 درصد از تبلیغات در سه سال گذشته شامل پیام های پایداری است. نشان داد.

با این حال، آنچه باقی مانده است، برخی از روندهای جالب را به سمت مسئولیت پذیری بیشتر، حمایت بیشتر و خوش بینی بیشتر نشان می دهد. سه کمپین از شرکت برنج ارگانیک Lundberg Family Farms، جمعه ها برای آینده گرتا تونبرگ و برند کفش Rothy’s نشان می دهد که چگونه روندهای بازاریابی پایداری در این روز زمین در حال انجام است.

آتش کمتر، هوش مصنوعی بیشتر

جمعه ها برای آینده، سازمان حمایت از آب و هوا به رهبری گرتا تونبرگ فعال، با ایجاد برخی از مخرب ترین و مخرب ترین تبلیغات تغییرات آب و هوا، نشان خود را در دنیای بازاریابی گذاشته است. «خانه ما در آتش است» محصول سال 2020، صحنه‌ای ترسناک و سورئال را به تصویر می‌کشد: خانواده‌ای با آرامش برای روز آماده می‌شوند، مسواک می‌زنند، صبحانه می‌خورند و غیره، در حالی که خانه در اطرافشان می‌سوزد و می‌سوزد.

این گروه همچنین پوسترهای مسافرتی ایجاد کرده است که نشان می دهد چگونه تغییرات آب و هوایی بر مقاصد معروف کشورهایی مانند ایتالیا، استرالیا و سوئیس تأثیر می گذارد، و یک نقطه سرد کننده که نشان می دهد آتش سوزی های جنگلی – که پیش بینی می شود با گرم شدن آب و هوا بدتر شود – چه می کند.

در مقابل، کمپین امسال وحشت آب و هوا را به نفع مردمی که بیشترین تاثیر را در سیاست آب و هوا دارند کنار می‌زند. با کمک هوش مصنوعی، Fridays For Future و آژانس Fred & Farid پرتره هایی از 20 رهبر جهان در کودکی خلق کردند که هر کدام زمین را مانند یک اسباب بازی در دستان خود نگه داشته اند.