“هر روز اردک زدن روز زمین است”

یکی از راه‌های تحقق این امر، قوانینی است که روی بطری‌ها سپرده‌گذاری می‌کند – مشوق مصرف‌کنندگان و جمع‌آوران مستقل برای آوردن آن ظروف به مراکز جمع‌آوری در ازای آن سپرده. نیویورک، یکی از معدود ایالت های ایالات متحده که قانون بطری کتاب را دارد، برای هر بطری 5 سنت سپرده گذاری می کند – قیمتی که از زمان تصویب این لایحه در سال 1982 ثابت مانده است.

Rothy’s، یک برند کفش که پلاستیک های پس از مصرف را به کفش تبدیل می کند، این هفته کمپینی را برای افزایش سپرده روی آن بطری ها راه اندازی کرد. مانند لوندبرگ، Rothy’s هفته گذشته این کمپین را با یک آگهی تمام صفحه در نیویورک تایمز آغاز کرد و از خوانندگان خواست که «بازیافت را متوقف کنید، مثل اینکه در سال 1982 است». در این آگهی توضیح داده شده است که تحلیلگران تخمین می زنند که افزایش سپرده به 10 سنت، سالانه 773 میلیون بطری را از دفن زباله نجات می دهد.

جیمی گرش، مدیر ارشد اجرایی Rothy’s، به Adweek گفت: «وقتی متوجه شدیم که تعداد کمی از مردم درباره این قانون شنیده‌اند، فرصتی را دیدیم که با جمع‌آوری جامعه و پلتفرم‌هایمان برای بسیج این موضوع را ارتقا دهیم. ما امیدواریم که این ابتکار الهام بخش دیگران باشد تا در اقدامی جسورانه به سوی سیاره ای سالم تر و شادتر به ما بپیوندند و نشان دهند که قدرت در جمع وجود دارد. تغییرات کوچک، به کوچکی نیکل، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

تصویر
آگهی تمام صفحه روتی در نیویورک تایمز از خوانندگان می‌خواهد که از یک سپرده 10 سنت در بطری حمایت کنند.