Wieden+Kennedy Inc.، شبکه جهانی فروشگاههای خلاق که دفتر مرکزی آن در پورتلند، Ore.، اکنون یک شرکت معتبر B است.
با آن، آژانس 41 ساله به جنبش رهبری B Lab، یک شبکه غیرانتفاعی میپیوندد که هدف آن تغییر دادن انگیزههای کسبوکار – اولویتبندی افراد، جوامع و کره زمین علاوه بر سود است.
این گروه گفت که این اولین شبکه آژانس تبلیغاتی جهانی است که به وضعیت B Corp دست یافته است. مشتریان گروه آژانس عبارتند از لیگ برتر بیسبال و فورد.
فرصت در میان قفل
همه چیز در سال 2020 و در آغاز همه گیری کووید-19 آغاز شد.
بلیک هاروپ، رئیس Wieden+Kennedy Amsterdam توضیح داد: «زمانی که به همهگیری مبتلا شدیم و کارها در محل کار کند شد، به دنبال این بودیم که چه کارهای دیگری میتوانیم انجام دهیم. “این اتفاق افتاد که، خوب، شاید اکنون زمان آن باشد که به جنبش B Corp نگاهی بیندازیم و ببینیم که چه چیزی می توانیم از طریق فرآیند حسابرسی بیاموزیم.”
برای شروع، دفتر آمستردام تحت گواهینامه قرار گرفت که در آوریل 2021 به آن دست یافت.
در تابستان آن سال، رهبران دفتر آمستردام به بقیه شرکتها پیشنهاد کردند که هشت دفتر دیگر آن نیز از این روش پیروی کنند و به دنبال صدور گواهینامه برای کل شبکه باشند. لوک پردی، مدیر تأثیر اجتماعی و مدیر حساب گروه در Wieden+Kennedy گفت که این هدف بدون تردید پذیرفته شد.
یک فرآیند چند ساله
صدور گواهینامه جهانی تقریباً دو سال طول کشید. پردی این فرآیند را از آمستردام با مشارکت دفاتر آژانس در پورتلند، نیویورک، توکیو، لندن، شانگهای، دهلی، بمبئی و سائوپائولو انجام داد.
از زمانی که صدور گواهینامه آغاز شد، Wieden+Kennedy دهمین دفتر خود را در مکزیکو سیتی افتتاح کرد که هنوز گواهینامه دریافت نکرده است. آژانس گفت که در راستای پروتکل B Corp، این روند را پس از اولین سالگرد آن آغاز خواهد کرد.