آزمایشگاه B کسب و کارها را در پنج دسته ارزیابی می کند: حاکمیت، کارگران، جامعه، محیط زیست و مشتریان. برای تأثیرات و سیاستهای مثبت در هر دسته امتیازها تعلق میگیرد. شرکتها برای دریافت گواهی باید آستانه 80 امتیازی را داشته باشند و باید هر سه سال یکبار مجدداً تأیید کنند.
سختگیری این فرآیند باعث میشود جنبش B Lab در میان چشمانداز ابتکارات محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) متمایز شود.
CB Bhattacharya، رئیس بخش پایداری و Zoffer خاطرنشان کرد: “در حالی که فضای مسئولیت شرکتی فضای زیادی را برای شستشوی سبز باقی می گذارد، یک ابتکار که نمی توان به راحتی جعل کرد، داشتن گواهینامه B Corp است، زیرا تعهد به شفافیت و پاسخگویی بسیار زیاد است.” اخلاق در دانشگاه پیتسبورگ
در مقیاس B Lab، Wieden+Kennedy Inc. نمره قبولی 83 را دریافت کرد، در حالی که Wieden+Kennedy Amsterdam امتیاز 88.7 را دریافت کرد.
تدوین شیوه های محل کار
هاروپ و پردی توضیح میدهند که برای Wieden+Kennedy، بخش بزرگی از فرآیند کدگذاری رویههای محل کار بود که شرکت در حال انجام آنها بود، اما خطمشی در مورد آن ایجاد نکرده بود.
پردی گفت، برای مثال، آژانس مدتهاست که کارمندان را تشویق میکند تا برای یک روز داوطلبانه از روزهای مرخصی با حقوق استفاده کنند، اما اکنون یک سیاست رسمی در مورد آن وجود دارد. به طور مشابه، دفاتر بازیافت در دسترس بودند، اما آنها تجزیه تولید زباله را اندازهگیری نمیکردند تا اطمینان حاصل کنند که روندها در مسیر درست پیش میرود. اکنون آنها انجام می دهند.
Wieden+Kennedy همچنین با شرکت اندازهگیری انتشار و کربن زدایی Zevero و شرکت جبران کربن Klimate برای کاهش ردپای کربن کلی آژانس همکاری کرد. این شرکت گفت که این تلاش ها منجر به کاهش 16 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای شد.
هاروپ گفت: “به عنوان یک آژانس تبلیغاتی، شما کف کارخانه یا تسمه نقاله ای از ویجت ها در حال ساخت ندارید.”
او ادامه داد: “این فرصتی برای ما بود تا با جنبش B Lab کار کنیم و تلاش کنیم و بفهمیم زنجیره تامین برای صنعت تبلیغات چه معنایی دارد.” سپس به تمام جنبه هایی که در تولید تبلیغات، مانند سفر و غیره ردپای کربن دارند، عمیق تر می پردازیم.
تاثیر مشتری
در چند سال گذشته، فعالان اقلیم، آژانسها را تحت فشار قرار دادهاند تا کسبوکارهایی را که دارای انتشارات سنگین هستند را از فهرست مشتریان خود حذف کنند، و استدلال میکنند که این بهترین راه برای آژانسها برای کاهش تأثیر کلی آب و هوا است.
هاروپ گفت که فرآیند صدور گواهینامه B Corp الزامات خاصی ندارد که یک آژانس باید یا نباید با چه نوع مشتریانی کار کند. با این حال، کار مشتری در قلمرو کاری قرار می گیرد که هدف فرآیند ارزیابی آن به شیوه ای جامع تر است – و در طول زمان بهبود می یابد.
هاروپ به Adweek گفت: “ما به دنبال این نیستیم که به این زودی با یک شرکت نفتی رابطه برقرار کنیم، این مطمئن است.” ما میخواهیم فرصتهایی را در مقابل مردم روی میز بگذاریم که آنها واقعاً از کار کردن روی آن هیجانزده خواهند شد. این به جای یک سیاست رسمی، ما را راهنمایی می کند.»
ابتدا یک صنعت تبلیغات
Wieden+Kennedy اولین آژانس منحصر به فردی نیست که به B Corp تبدیل شده است – چندین آژانس تبلیغاتی مستقل، از جمله Futerra، Grounded World و Revolt، و همچنین برخی از آژانس ها در شبکه های شرکت های هلدینگ بزرگ، مانند Havas London و Havas New York نیز این آژانس را در اختیار دارند. وضعیت B Corp