Push خرید درون برنامه ای متا مشکلات عملیاتی را برای بازاریابان ایجاد می کند

متا در ماه آوریل اعلام کرد قصد دارد فروشگاه‌هایی را در پلتفرم‌های خود که از ویژگی پرداخت استفاده نمی‌کنند حذف کند، و مردم را به خریدهای درون‌برنامه‌ای بیشتر تشویق کند و ترافیک ارسال مستقیم فیس‌بوک و اینستاگرام به سایت‌های تجاری را محدود کند. اگرچه این حرکت برای مردم راحت است، اما این حرکت به پلتفرم دید بیشتری نسبت به ارجاع می دهد، که از لحاظ تاریخی به دلیل سرکوب حریم خصوصی کاربران توسط اپل با مشکل مواجه شده است.

برندهایی مانند Walmart و Rothy’s از فروشگاه ها در اینستاگرام و فیس بوک برای ارسال افراد به سایت های تجاری خود استفاده می کنند. از آوریل آینده، آنها موظف به استفاده از ویژگی پرداخت در متا خواهند بود و به مردم اجازه می دهند به جای هدایت آنها به یک وب سایت تجارت الکترونیک در ایالات متحده، مستقیماً در اینستاگرام یا فیس بوک خرید کنند.

بر اساس گزارش Insider Intelligence، تجارت اجتماعی، یا مرور و خرید مستقیم در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، به سرعت در ایالات متحده در حال افزایش است و در سال 2021 از 30 میلیارد دلار گذشت. انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار برسد و 5 درصد از کل تجارت الکترونیک ایالات متحده را تشکیل دهد. چهار خریدار آگهی به Adweek گفتند که حرکت متا انتظار می‌رود، و اگرچه ممکن است مردم از آن استقبال کنند، سؤالاتی در مورد محدودیت‌های جمع‌آوری داده و عملیاتی وجود دارد که بر ترافیک و فروش تأثیر می‌گذارد.

برت فیشر، مدیر رسانه عملکرد، در آژانس بازاریابی Collective Measures گفت: “این واقعاً مانند فشار متا برای بستن حلقه اندازه گیری در سیستم خود است.” آن‌ها با به‌روزرسانی iOS 14 تعداد زیادی قابلیت دید و اسناد را از دست دادند. و اگر آنها بتوانند این داده‌های تراکنش را به داخل بیاورند، این فقط به نفع بازاریاب‌ها خواهد بود. اکنون فیس بوک دارای نمای 360 کامل از فرآیند خرید مصرف کننده است.

برای فعال کردن تسویه‌حساب در فروشگاه‌های متا، مارک‌ها باید کاتالوگ محصول و فروشگاه را در پلتفرم‌های متا راه‌اندازی کنند. این شامل تعریف روش های حمل و نقل و بازگشت، همراه با ارائه اطلاعات مالی متا برای پرداخت ها و جمع آوری مالیات است. متا تا زمان مطبوعات به نظرات پاسخ نداد.

بر اساس گزارش Sprout Social، از سال 2021، 73 درصد از برندهای خرده فروشی و تجارت الکترونیک، Shop را راه اندازی کرده اند. طبق آمار Statista، در سه ماهه اول سال 2021، فروشگاه های فیس بوک به طور متوسط ​​ماهانه 1 میلیون کاربر جهانی و حدود 250 میلیون فروشگاه فعال در سراسر جهان گزارش کردند. در همین حال، طبق گفته گیتنوکس، بیش از 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعال هستند و 2 میلیون از آنها از ویژگی های فروشگاه اینستاگرام تا سال 2023 استفاده می کنند.