باتری های سدیم و هک دستگاه های هوشمند

لیتیوم در حال حاضر فرمانروای دنیای باتری است، یک عنصر کلیدی در باتری‌هایی که تلفن‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می‌کند.

اما با افزایش نگرانی ها در مورد زنجیره تامین، دانشمندان به دنبال راه هایی برای کاهش مواد اولیه باتری گران قیمت هستند. در حالی که در حال حاضر گزینه هایی وجود دارد که نیاز به برخی از آنها مانند کبالت و نیکل را کاهش می دهد، اما برای کسانی که به دنبال خلع لیتیوم از قدرت هستند، امکان کمی وجود دارد.

اما در چند ماه گذشته، شرکت‌های چینی از تلاش‌هایی برای نوع جدیدی از شیمی باتری خبر داده‌اند که لیتیوم را با سدیم جایگزین می‌کند. در تئوری، این باتری‌های جدید می‌توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند. اما مشخص نیست که چقدر زود آماده خواهند شد تا در وسایل نقلیه واقعی جا شوند. داستان را کامل بخوانید.

کیسی کرونهارت

چگونه یک یخچال هوشمند را هک کنیم

آیا می دانید چند دستگاه متصل به اینترنت در خانه شما وجود دارد؟ این روزها تقریباً هر چیزی می تواند باشد: ترموستات، تلویزیون، لامپ، کولر یا یخچال. احتمالاً برای فهمیدن عدد مشکل خواهید داشت.

آنچه واضح‌تر می‌شود این است که این دستگاه‌ها چقدر داده تولید می‌کنند و اگر بخواهند چند نفر می‌توانند به آن داده‌ها دسترسی داشته باشند. (نکته: خیلی زیاد است.)