جمع آوری داده ها، رانندگی ترافیک و محدودیت های عملیاتی
به گفته Jon Morgenstern، Evp و رئیس سرمایه گذاری VaynerMedia، مشتریان در VaynerMedia ترافیک تک تا دو رقمی پایین به سایتها را از فروشگاهها مشاهده میکنند. مورگنسترن نام تجاری مشترکی نداشت.
تقریباً همه برندهای تجارت الکترونیک VaynerMedia Shop را در اینستاگرام و فیس بوک راه اندازی کرده اند و تنها 40٪ از این مارک ها ویژگی پرداخت را فعال کرده اند. به طور معمول، برندها می توانند رفتار مصرف کننده بیشتری را در اینستاگرام ثبت کنند.
حدود نیمی از مشتریان Collective Measures از Meta Shops استفاده کردهاند و بیشتر آنها از ویژگی پرداخت موجود استفاده میکنند که افراد را به وبسایتهای برندها هدایت میکند.
با این حال، این دستور متا بازاریابها را وادار میکند تا فروشگاههای فیسبوک و اینستاگرام را بهعنوان نقاط لمسی تبدیل خود در نظر بگیرند و در مورد محصولاتی که در فروشگاههای خود ارائه میکنند فکر کنند.
فیشر گفت: «در حال حاضر فروشگاهها بیشتر یک کانال کشف هستند.
برندها می توانند بر تبدیل ها ضربه بزنند و همچنین با چالش های لجستیکی روبرو شوند.
Briana Finelli، مدیر گروه، سرپرست استراتژی بازرگانی Wavemaker، گفت: «عمیقترین تأثیر برای برندهایی خواهد بود که مستقیماً برای مصرفکننده نیستند و از فروشگاهها به عنوان راهی برای افزایش ترافیک وبسایت استفاده میکنند.
در همین حال، برندها نیز می توانند با قابلیت های عملیاتی محدود شوند. به عنوان مثال، متا قصد دارد برای ویژگی جدید با Shopify کار کند، اما اگر وب سایت یک برند بر روی Shopify ساخته نشده باشد، نمی تواند ویژگی Shop را فعال کند.
فینلی افزود: «این امر مستلزم مکالمات درون برندها است تا مشخص شود آیا انجام این تغییر برای فعال کردن تجارت اجتماعی ارزشمند است یا خیر».
بازاریابها نمیتوانند تجربه وبسایت یک برند را در فروشگاهها تکرار کنند، مانند افرادی که امتیازات برنامه وفاداری را دریافت میکنند یا تجربه مشتری را مدیریت میکنند. یکی دیگر از نقاط دردسر می تواند ثبت اطلاعات محدود کاربر باشد.
مورگنسترن میگوید: «متا از کاربر محافظت بیشتری خواهد کرد و ممکن است به اندازهای از آن دادهها را در اختیار تبلیغکنندگان قرار ندهد».
تغییر رفتار خرید
بازاریابان خوشبین هستند که حرکت متا برای آوردن خرید و خرید در پلتفرم برای مردم راحت باشد.
فینیلی گفت: «زیرا این ایده که میتوانید تمام اطلاعات حملونقل، صورتحساب و کارت اعتباری خود را با یک کلیک از قبل پر کنید، در مقابل نیاز به رفتن و پر کردن کل مزرعه، واقعاً جذاب است.
با این حال، این غول فناوری به دلیل نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی، اخیراً هفته گذشته به دلیل نقض مجموعهای از حفاظتهای حریم خصوصی کودکان مانند قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) مورد انتقاد قانونگذاران قرار گرفته است.