ChatGPT قصد دارد آموزش را تغییر دهد، نه اینکه آن را نابود کند

اما زمان و منابع لازم است تا مربیان در این راه نوآوری کنند. بسیاری از آنها بیش از حد کار می کنند، منابع کمتری دارند و تابع معیارهای عملکرد دقیق هستند تا از فرصت هایی که ربات های چت ممکن است استفاده کنند، استفاده کنند.

خیلی زود است که بگوییم تأثیر پایدار ChatGPT چه خواهد بود – حتی برای یک ترم کامل هم وجود نداشته است. آنچه مسلم است این است که چت ربات های مقاله نویسی اینجا هستند. و آنها فقط در مهلت مقرر در کنار دانش آموز قرار می گیرند – دقیق تر و تشخیص آن سخت تر. ممنوع کردن آنها بیهوده است و احتمالاً حتی نتیجه معکوس دارد. ریچارد کولاتا، مدیر عامل انجمن بین‌المللی فناوری در آموزش (ISTE)، یک سازمان غیرانتفاعی، می‌گوید: «ما باید بپرسیم که برای آماده‌سازی جوانان – یادگیرندگان – برای دنیای آینده‌ای که در آینده چندان دور نیست، چه کاری باید انجام دهیم. که از استفاده از فناوری در تدریس حمایت می کند.

توانایی فناوری برای متحول کردن مدارس در گذشته بیش از حد مطرح شده است و به راحتی می توان در هیجان پتانسیل تحول آفرین ChatGPT گرفتار شد. اما این بزرگتر به نظر می رسد: هوش مصنوعی به هر نحوی در کلاس درس خواهد بود. این حیاتی است که ما آن را به درستی دریافت کنیم.

از ABC تا GPT

بیشتر تبلیغات اولیه در مورد ChatGPT بر این اساس بود که چقدر در تست زدن خوب است. در واقع، این نکته کلیدی بود که OpenAI هنگام عرضه GPT-4، آخرین نسخه از مدل زبان بزرگی که ربات چت را در ماه مارس ارائه کرد، تبلیغ کرد. می تواند در آزمون وکالت قبول شود! در SAT امتیاز 1410 را گرفت! این شرکت در آزمون های AP برای زیست شناسی، تاریخ هنر، علوم محیطی، اقتصاد کلان، روانشناسی، تاریخ ایالات متحده و غیره شرکت کرد. وای!

جای تعجب نیست که برخی از مناطق مدرسه کاملاً ترسیده اند.

با این حال، در گذشته، فراخوان های فوری برای ممنوعیت ChatGPT در مدارس واکنشی احمقانه به برخی نرم افزارهای بسیار هوشمند بود. جسیکا استنسبری، مدیر تعالی آموزش و یادگیری در دانشگاه بالتیمور می‌گوید: «مردم دچار وحشت شدند. ما به جای اینکه فکر کنیم، خوب، اینجاست، صحبت های اشتباهی داشتیم. چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟»

دیوید اسمیت، استاد آموزش علوم زیستی در دانشگاه شفیلد هالام در بریتانیا می‌گوید: «این یک طوفان در فنجان چای بود. اسمیت می گوید که به دور از استفاده از چت بات برای تقلب، بسیاری از دانش آموزانش هنوز در مورد این فناوری نشنیده بودند تا اینکه به آنها اشاره کرد: «وقتی شروع به پرسیدن از شاگردانم در مورد آن کردم، آنها می گفتند: «ببخشید، چی؟ ”

با این حال، معلمان حق دارند که فناوری را به عنوان یک تغییر دهنده بازی ببینند. مدل‌های زبان بزرگی مانند ChatGPT OpenAI و جانشین آن GPT-4، و همچنین Bard Google و Bing Chat مایکروسافت، قرار است تأثیر زیادی بر جهان بگذارند. این فناوری در حال حاضر در نرم افزارهای مصرف کننده و تجاری در حال گسترش است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، اکنون بسیاری از معلمان می دانند که موظفند به دانش آموزان خود در مورد چگونگی کارکرد این فناوری جدید و آنچه می تواند امکان پذیر کند، آموزش دهند. اسمیت می‌گوید: «آن‌ها نمی‌خواهند این موضوع مورد توهین قرار گیرد. “آنها می خواهند به آنها یاد داده شود که چگونه از آن استفاده کنند.”