به گفته یکی از افراد آشنا، شبکه سراسری خبرنامههای محلی رایگان و رایگان Axios، به نام Axios Local، گسترش سریع خود را کاهش داده است و دلیل آن نیاز به افزایش خوانندگان و قابلیتهای درآمدزایی موجود قبل از راهاندازی به بازارهای جدید است.
فابریسیو دراموند، مدیر ارشد بازرگانی Axios، پس از اینکه Axios Local در ماه جولای در سن دیگو راه اندازی شد، ششمین بازار جدید سال و 30مین بازار در کل، در سال 2023 دیگر گسترش نخواهد یافت و همچنان در حال تعیین اینکه آیا در سال 2024 وارد بازارهای جدیدی خواهد شد یا خیر. تایید شده.
دراموند گفت: «ما فکر میکنیم زمان بهتری صرف شده و سرمایهگذاریهای بهتری برای باز کردن حضور قابل توجهتر در این بازارها قبل از گسترش بیشتر فرا رسیده است. وقتی این کار را انجام دادیم، بوم بزرگتری برای بازی خواهیم داشت.»
در نوامبر 2021، این بخش متعهد شد که در نهایت به 100 بازار برسد، اما هرگز جدول زمانی برای انجام این کار ارائه نکرده است. با سرعت فعلی تقریباً 10 بازار در سال، رسیدن به این هدف تقریباً به یک دهه نیاز دارد.
بازنگری در استراتژی منعکس کننده درک در حال تکامل از چالش های تجاری و سرمقاله ای است که در سراسر کشور از خبرنامه های محلی پشتیبانی می کند. با کاهش سرعت رشد، ناشر امیدوار است که هم مجموعه کسب درآمد و هم خوانندگان خود را افزایش دهد.
به گفته دراموند، این توقف در میان فضای تبلیغاتی افسرده صورت می گیرد، اگرچه تقاضا برای Axios Local به میزان قابل توجهی کاهش نیافته است. با این وجود، این برنامه از پیش بینی درآمد خود در سال گذشته کوتاهی کرد.
به گفته یکی از افراد آشنا به امور مالی، در سال 2021، اولین سال آن، این برنامه وارد 14 بازار شد و حدود 4 میلیون دلار درآمد داشت. در سال 2022، وارد 10 بازار شد و در مجموع 8.6 میلیون دلار به دست آورد که کمتر از پیش بینی 10 میلیون دلاری بود.
در سال جاری، Axios Local 7.5 میلیون دلار درآمد داشته است، اگرچه در حال حاضر سودآور نیست. طبق گفته دراموند، در تمام بازارها، 1.55 میلیون مشترک رایگان دارد که تقریباً 500000 نفر نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است.
این سرمایه گذاری که دامنه بلندپروازانه آن به Axios کمک کرد فروش 525 میلیون دلاری خود را به Cox Enterprises در آگوست گذشته تضمین کند، شاید مهم ترین تلاش یک شرکت واحد برای معکوس کردن کاهش چندین ساله اخبار محلی در آمریکا باشد.