طبق تحقیقات Media Trials (بخشی از IPG Mediabrands)، Magna و Snap Inc، ویژگی های واقعیت افزوده می تواند سفر خرید مصرف کننده را بهبود بخشد.
نظرسنجی از 8000 پاسخ دهنده در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و عربستان سعودی نشان داد که 69 درصد از پاسخ دهندگان در صورتی که بتوانند قبل از خرید یک محصول را به صورت مجازی تجربه کنند، نسبت به خرید خود اطمینان بیشتری خواهند داشت. به طور مشابه، 64٪ از خریداران اگر بتوانند قبل از خرید به صورت مجازی آن را تجربه کنند، کمتر احتمال دارد محصولی را برگردانند.
این نظرسنجی نشان داد که کاربران علاقه مند به استفاده از ویژگیهای AR در هنگام خرید در انواع مختلف دستهبندی محصولات، از جمله لباس (87٪ از پاسخ دهندگان)، مبلمان (85٪) و محصولات فناوری (83٪) هستند. اگر ویژگیهای واقعیت افزوده ارائه شود، 64 درصد از پاسخدهندگان گفتند که حداقل تا حدودی از این ویژگیها برای آزمایش یا تجربه محصولات استفاده میکنند.

دیوید روتر، معاون مشارکت آژانس های جهانی در Snap Inc، گفت: «بیش از 250 میلیون اسنپ چت با لنزهای خرید AR در اسنپ چت درگیر شده اند و به پلتفرم ما آمده اند تا توصیه های قابل اعتمادی از دوستان واقعی خود و سازندگانی که دوست دارند دریافت کنند. فرصتی بزرگ برای برندها و آژانسها برای بهبود تجربه خرید با استفاده از قدرت فناوری AR برای ایجاد تجربیات جدید جذابی که خریداران میتوانند با شبکه نزدیک دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.»
به طور کلی، این نظرسنجی نشان داد که پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهترین منابع برای کشف محصول آنلاین هستند و پس از آن بازارهای آنلاین و موتورهای جستجو قرار دارند. اکثر پاسخ دهندگان همچنین گفتند که خرید از طریق پلتفرم های اجتماعی “سریع”، “راحت” و “بدون درز” است.

چیزی که تبلیغکنندگان باید بدانند این است که خرید آنلاین عمیقاً در رسانههای اجتماعی ریشه دارد. اکثر کاربران رسانه های اجتماعی در حال حاضر از آن به عنوان راهی برای کشف محصولات جدید استفاده می کنند و نزدیک به نیمی از آنها مستقیماً از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خرید کرده اند.” «تبلیغکنندگان باید از ابزارهای رسانههای اجتماعی برای دسترسی به مشتریان در جایی که هستند استفاده کنند و از فناوری تجارت اجتماعی مانند برگههای کشف و گروههای خرید مجازی استفاده کنند.»