متل اولین باربی مبتلا به سندروم داون را منتشر کرد

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه بازنمایی معلولیت در حال ورود به جریان اصلی است، باربی اولین عروسک خود را به نمایندگی از یک فرد مبتلا به سندرم داون منتشر کرد.

باربی جدید که با مشارکت انجمن ملی سندروم داون (NDSS) طراحی شده است، آخرین نسخه از سری Fashionistas برند Mattel است که دارای طیف وسیعی از عروسک‌های متنوع است. مجموعه امسال همچنین شامل یک باربی با بریس و یک عروسک کن با پای مصنوعی است.

عروسک سندروم داون نقطه عطفی در تاریخ 64 ساله باربی است که اخیراً ماموریت دارد تا محصولات خود را فراگیرتر کند.

لیزا مک نایت، معاون اجرایی و رئیس جهانی Barbie and Dolls در Mattel، به Adweek گفت: “ما حدود هشت سال است که در سفری برای مدرن کردن برند باربی هستیم.” ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که خط تولید منعکس کننده دنیایی است که بچه ها در اطراف خود می بینند.

معرفی باربی سندرم داون توسط این برند بیش از یک سال در حال ساخت بود. مک نایت افزود، کار با “یک سازمان معتبر برای راهنمایی ما” به اطمینان از اینکه “اجرا تا حد ممکن معتبر بود” کمک کرد.

مشخصات طراحی این عروسک شامل مجسمه ای از چهره و بدن زنان مبتلا به سندرم داون است. مک‌نایت توضیح داد که این برند نه تنها می‌خواهد ویژگی‌های فیزیکی جامعه را به تصویر بکشد، بلکه می‌خواهد «داستان‌سرایی در محصول انجام دهد و جرقه‌ای برای گفتگو ایجاد کند». او به لباس پروانه ای زرد و آبی باربی اشاره کرد که نماد رنگ های مرتبط با سندروم داون است، یک آویز صورتی با «شورون های رو به بالا» که نشان دهنده 21 است.خیابان کروموزوم ماده ژنتیکی مرتبط با این بیماری و ارتزهای مچ پا (بریس های پا) که توسط برخی از کودکان جامعه استفاده می شود.

کاندی پیکارد، رئیس و مدیر عامل NDSS در بیانیه ای گفت: “این برای جامعه ما که برای اولین بار می تواند با عروسک باربی که شبیه آنهاست بازی کند، بسیار معنی دارد.” “این یک گام بزرگ رو به جلو برای فراگیری و لحظه ای است که ما آن را جشن می گیریم.”

برای تبلیغ این پرتاب، باربی ویدیویی از کودکان مبتلا به سندروم داون و والدین آنها که برای اولین بار عروسک را می بینند منتشر کرد.

مک نایت گفت در حالی که در حال حاضر تنها یک سبک از عروسک عرضه شده است، او “امکان بی حد و حصر” را برای گسترش به قومیت های بیشتر و یک نسخه کن می بیند.

تصویر
این مجموعه شامل طیف وسیعی از عروسک های متنوع تر و فراگیرتر است.ماتل