دلیل خوبی برای احساس ناراحتی نسبت به آینده بشریت وجود دارد. از این گذشته، زمین همچنان گرمتر می شود. در واقع هیچ پلاستیک قابل بازیافتی بازیافت نمی شود. برخی از برندها برای جلوگیری از اتهامات مربوط به شستشوی سبز، به گرینشینگ رضایت میدهند.
گزارش جدیدی از پیشبینیکننده روند WGSN پیشبینی میکند که برخی از مصرفکنندگان که از مشکلات فراوان سیاره خسته شدهاند، به دنبال تسکین در نیهیلیسم خواهند بود. در خطی از خلاصه اجرایی آمده است: «اینطور نیست که آنها مراقبت را رها کرده باشند. “آنها به سادگی دریافته اند که مراقبت کمتر یک مکانیسم مقابله موثر است.”
با این حال، هنوز نشانه هایی از امید وجود دارد. شرکت های بزرگ استراتژی های تغییر آب و هوا را در برنامه های خود گنجانده اند، در حالی که مصرف کنندگان کالاهای پایدارتری را خریداری می کنند.
MB، مدیر خلاق اجرایی در شرکت مشاوره و طراحی برند Landor & Fitch گفت: «دیگر فقط صحبت کردن در مورد آن کافی نیست.
این را در نظر بگیرید: طبق دادههای S&P Global Market Intelligence، در سال 2018، کمتر از نیمی از شرکتهای فهرست شده در شاخص S&P 500 حداقل یک بار در یک گزارش سالانه یا فصلی به «تغییر آب و هوا» اشاره کردند. این تعداد از آن زمان هر سال افزایش یافته است. آخرین اسکن پرونده های SEC نشان می دهد که 450 شرکت یا 90٪ وجود این پدیده را تأیید می کنند – حتی اگر فقط به عنوان یک ریسک مالی باشد.
شرکت ها نیز در تلاش برای رفع مشکل هستند.
در اوایل سال جاری، برای اولین بار در تاریخ 50 ساله خود، برند مراقبت شخصی Tom’s of Maine به پنج جوان محیط زیست BIPOC به هر کدام 20000 دلار به همراه راهنمایی و سایر منابع برای کمک به تقویت پروژه هایشان جایزه داد.
کریستیان مارتینی، مدیر کل برند در بیانیهای گفت: «هر یک از برندگان ما قبلاً کارهای زیادی انجام دادهاند و ما مفتخریم که با آنها برای تأثیرگذاری بیشتر کار کنیم.
بسیاری از شرکت ها نیز در حال حک کردن شیوه های پایدار در سیاست های خود هستند.
یک نظرسنجی از اتحادیه جهانی تجارت آگهیدهندگان نشان میدهد که 68 درصد از سازمانهای عضو آن چارچوبی برای رسیدگی به شستشوی سبز دارند. حدود نیمی از آنها برنامههایی برای تشویق رفتار پایدار در بین خریداران و مواد اولیه دارند که آسیب کمتری به محیط زیست وارد میکنند.