این برندها در حال تلاش برای تغییر تولید نساجی هستند

به سختی می توان تنها به یک آمار اشاره کرد که تأثیر صنعت مد را بر آب و هوا نشان دهد. تقریباً 8 درصد از گازهای گلخانه ای جهان و 20 درصد از آلودگی آب های جهان را تولید می کند. انتظار می رود در صورت عدم اتخاذ تغییرات جدی در صنعت، انتشار گازهای گلخانه ای آن تا سال 2030 دو برابر شود.

اما چیزی فراتر از انتشار گازهای گلخانه ای است. طبق گزارش EPA، تقریباً 85٪ از کل زباله های نساجی مستقیماً به محل های دفن زباله می رود و کمتر از 1٪ به لباس های جدید تبدیل می شود. برخی از آن به چیزهایی مانند عایق یا پر کردن تبدیل می‌شوند، اما بسیاری از لباس‌هایی که به‌عنوان بازیافت شده مشخص می‌شوند، به سادگی به سایر نقاط جهان ارسال می‌شوند و در مکان‌هایی مانند شیلی و غنا زباله‌هایی ایجاد می‌کنند.

و پس از آن هزینه های انسانی وجود دارد: صنعت فست مد تقریباً 75 میلیون کارگر را استخدام می کند – که تخمین زده می شود تنها 2٪ از آنها دستمزد زندگی می کنند. همانطور که مد سریع سریعتر و دور ریختنی تر می شود، کارگران بهایی می پردازند.

مشکلاتی به این بزرگی به راه حل های بی شماری نیاز دارند، از حمایت از نیروی کار گرفته تا زیرساخت های بازیافت و آموزش مصرف کنندگان. برای این ویدیو، Adweek با کارآفرینان و کارشناسانی که در صنعت مد کار می‌کنند، تماس گرفت تا آن را از درون تغییر دهد.

این داستان بخشی از بسته دیجیتالی Adweek’s State of Sustainability است که راه‌حل‌های بازاریابی متمرکز بر آب و هوا را در فضاهای زیبایی، تجربی و رسانه‌ای مورد توجه قرار می‌دهد و بررسی می‌کند که چگونه صنعتی که برای هدایت مصرف ساخته شده است در حال سازگاری برای کاهش تأثیر آن است.