چرا فیسبوک از Ray-Ban برای طرح ادعای صورت ما استفاده می کند

بر اساس یک بررسی ، برنامه View فیس بوک “قول می دهد که یک فضای امن باشد” ، اما بارگذاری داده ها از طریق برنامه View در سایر برنامه های فیس بوک مشخص نمی کند که کدام سیاست حفظ حریم خصوصی اعمال می شود و در نهایت چگونه می توان از محتوا استفاده کرد. افرادی که از داستانهای Ray-Ban استفاده می کنند نیز ممکن است تحت نظارت بیشتری قرار گیرند. برنامه View بیان می کند که دستورات صوتی یک کاربر می تواند ضبط و با فیس بوک به اشتراک گذاشته شود تا “بهبود و شخصی سازی شود [the wearer’s] تجربه.” برای جلوگیری از این امر ، کاربر باید انصراف دهد.

وقتی برخی (اما نه همه) افرادی که با آنها تعامل داریم در داستانهای Ray-Ban قرار گرفته باشند ، ممکن است نتوانیم به طور کامل با یکدیگر همکاری کنیم. ممکن است ما نخواهیم ضبط شود. یا اگر ما عینک فیس بوک نداریم یا در فیس بوک نیستیم ، ممکن است نتوانیم مانند فعالیت های افراد دیگر در فعالیتهای اجتماعی شرکت کنیم.

تا به امروز ، فیس بوک هیچ دستگاه سخت افزاری قابل حمل در بازار نداشت که با تلفن همراه و نرم افزار پشتی کار کند ، و مشخص است که شرکت در این زمینه تازه کار است. در این فهرست تنها پنج قانون “مسئولیت” برای افرادی که عینک را خریداری می کنند ذکر شده است. باور اینکه مردم در واقع از این قوانین پیروی خواهند کرد ساده لوحانه یا بسیار خوش بینانه است.

این عینک ها اولین گام فیس بوک در جهت ایجاد یک اکوسیستم سخت افزاری کامل برای تلاش های آتی شرکت برای ایجاد متاورس است. با استفاده از Ray-Ban Stories ، قابلیت های جدیدی برای جمع آوری داده ها در مورد رفتار ، مکان و محتوای افراد به دست آورده است-حتی اگر شرکت هنوز از این اطلاعات استفاده نمی کند-زیرا در جهت اهداف بلندتر کار می کند.

در حالی که فیس بوک آزمایش بتای بزرگی را در فضاهای عمومی ما انجام می دهد ، افراد نگران در ملاء عام بیشتر مراقبت خواهند کرد و حتی ممکن است اقدامات فراری مانند استفاده از کلاه یا عینک یا دور شدن از هر کسی که ری بنز را پوشانده است ، انجام دهند. اگر فیس بوک در آینده تشخیص چهره را به این عینک ها اضافه کند ، همانطور که گفته می شود شرکت در نظر دارد ، مردم باید اقدامات متقابل جدیدی را پیدا کنند. این آرامش ما را از بین می برد.

داستانهای Ray-Ban اکنون در ایالات متحده ، کانادا ، انگلستان ، ایرلند ، ایتالیا و استرالیا برای فروش هستند. نحوه استفاده و واکنش مردم به دستگاه در کشورهای مختلف که هنجارها ، ارزشها ، قوانین و انتظارات اجتماعی متفاوتی از حریم خصوصی دارند بسیار متفاوت است. فیس بوک ممکن است یکی از اولین شرکت هایی باشد که اقدام به نصب عینک دوربین هوشمند کرده است ، اما این آخرین شرکت نخواهد بود. بسیاری از نسخه های دیگر نیز در پی خواهند آمد و ما باید نه تنها به دنبال Ray-Bans ، بلکه به انواع دستگاه هایی باشیم که ما را به روش های ظریف تری ضبط می کنند.

حالا برو بیرون و برای خودت چند قاب مشکی بزرگ تهیه کن ،
با شیشه ای که آنقدر تیره است که حتی نام تو را نمی دانند ،
و انتخاب با شماست زیرا آنها در دو کلاس قرار می گیرند ،
سایه های بدلیجات یا عینک آفتابی ارزان.

—ZZ بالا

SA Applin یک انسان شناس و مشاور ارشد است که تحقیقات آن حوزه های عامل انسانی ، الگوریتم ها ، هوش مصنوعی و اتوماسیون را در زمینه سیستم های اجتماعی و جامعه پذیری بررسی می کند. می توانید موارد بیشتری را در پیدا کنید anthropunk، sally.com ، و PoSR.orgبه