هوش سرب خود را با داده های تماس روشن کنید

وارن بافت زمانی گفت: «رکود بازار ما را آزار نمی دهد. این فرصتی است برای افزایش مالکیت شرکت‌های بزرگ با مدیریت عالی با قیمت‌های خوب.»

در حالی که آقای بافت به سرمایه گذاری در سهام اشاره می کرد، همین احساس در مورد سرمایه گذاری در بازاریابی نیز صدق می کند. برای مثال، زمانی که بازاریابان از قرنطینه‌های کووید-19 بیرون آمدند، آن‌هایی که دیدگاه بلندمدت داشتند و در بازاریابی سرمایه‌گذاری کردند، پیشرفت کردند – آنها با هزینه‌های بسیار کمتر، سهم بزرگی از صدا را به دست آوردند.

کلید سرمایه گذاری مطمئن، یافتن راه هایی برای به حداقل رساندن ریسک است. در طول همه گیری، من معاون کسب و کار تجاری SME ایالات متحده در تیم بازاریابی خدمات تجاری جهانی در امریکن اکسپرس بودم. ما با یک مأموریت روشن شروع کردیم: “بدون پشیمانی سرمایه گذاری کنید.” به جای ایجاد یک شبکه گسترده، از داده ها و تجزیه و تحلیل برای شناسایی مشتریان احتمالی که شبیه بهترین مشتریان ما بودند استفاده کردیم. سپس متناسب با ارزش بالقوه آنها سرمایه گذاری کردیم. هیچ خرج بیهوده ای در کار نبود. در آن زمان، ما به تیم هایی از افراد با مجموعه داده های عمیق دسترسی داشتیم. امروزه، می‌توانید با ابزارهای بازاریابی پیچیده به بینش‌های عملی مشابه دسترسی پیدا کنید.

بسته به آستانه بازگشت سرمایه شما، این یک روش عالی برای هر اقتصادی است، اما زمانی که آب و هوا نامطمئن است – زمانی که هزینه اشتباه بالا رفته باشد، بسیار ضروری است. اطلاعات و بینش مناسب به کسب و کارها در هر اندازه اعتماد به نفس می دهد تا وقتی دیگران عقب نشینی کنند سرمایه گذاری کنند.

به طور کلی، هوش سرنخ اطلاعاتی در مورد مشتریان بالقوه است که بینش هایی را در مورد رفتار، انگیزه ها و علایق آنها برای بهبود بازاریابی، فروش و تجارب مشتری نشان می دهد. البته، بهترین تصمیمات تجاری – و در نهایت، بیشترین بازده سرمایه – به بهترین هوش نیاز دارد: دقیق، به موقع و مرتبط.

بازاریابی در تاریکی

ممکن است بدانید زمانی که یک سرنخ از وب سایت شما بازدید می کند، روی تبلیغ کلیک می کند یا محتوا را دانلود می کند. اما آیا می دانید چه زمانی یک جستجوی آنلاین، تبلیغات اجتماعی، بیلبورد یا پست الکترونیکی به آنها انگیزه می دهد که تلفن را بردارند و تماس بگیرند یا پیامک ارسال کنند؟

برای بسیاری از کسب‌وکارها، داده‌های تماس و پیامک مهم‌ترین شکاف در هوش رهبری آنهاست. خبر خوب این است که پر کردن یکی از ساده ترین آنهاست. حتی بهتر از آن: اگر کسب و کار شما حجم بالایی از تماس های تلفنی دریافت می کند، احتمالاً بر روی گنجینه ای از بینش های مربوط به کسب و کار نشسته اید.